Master's degree in Human Sciences from the University of Santo Amaro (2017), has a Bachelor's Degree and Graduation in Music with qualification in Piano and Music Education (Faculty of Arts Alcântara Machado / Mozarteum' Faculty of São Paulo/2004]. He has a post-graduation lato sensu in Higher Education in Music [Metropolitan University], post-graduation lato sensu in Clinical Psychopedagogy [Metropolitan University]. Has an Improvement in Alternative or Supplementary Communication [Cândido Mendes University], Improvement in Integrated Voice Training [Center for Voice Studies]. Has University Extension in Clinical and Relational Psychomotricity [Cândido Mendes University]. He is currently a music teacher at Pedagogical Arts Space and music teacher at Santa Marcelina Cultura. Has experience in Education, with emphasis on Special Musical Education, mainly in the following subjects: musical education, inclusive/special education, psychopedagogy, psychomotricity and people with disabilities. He is a concluding student of the undergraduate course in Pedagogy [Faculdade Brasil], and the post-graduation course lato sensu in Music Education [Cândido Mendes University]. He is a member of the International Society on Early Intervention.
Mestre em Ciências Humanas pela Universidade de Santo Amaro (2017), na área de concentração Sociedade, Cultura e Linguagens. Possui Bacharelado e Licenciatura Plena em Música (Faculdade de Artes Alcântara Machado [2004] / Faculdade Mozarteum de São Paulo[2016]). Possui pós-graduação lato sensu em Docência Superior em Música [Faculdades Metropolitanas Unidas/2011], pós-graduação lato sensu em Psicopedagogia Clínica e Institucional [Faculdades Metropolitanas Unidas/2015]. Possui Aperfeiçoamento em Comunicação Alternativa ou Suplementar [Universidade Cândido Mendes/2016], Aperfeiçoamento em Formação Integrada em Voz [Centro de Estudos da Voz/2011]. Possui Extensão Universitária em Psicomotricidade Clínica e Relacional [Universidade Cândido Mendes/2016]. Atualmente é professor de música no Espaço Pedagógico de Artes e professor de música na Santa Marcelina Cultura. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Musical, atuando principalmente nos seguintes temas: educação musical, educação inclusiva, psicopedagogia, psicomotricidade e pessoas com deficiência. É aluno concluinte do curso de graduação em Pedagogia [Faculdade Brasil], e do curso de pós-graduação lato sensu em Educação Musical [Universidade Cândido Mendes]. É membro da International Society on Early Intervention.