José Getúlio Martins Júnior
Master in Teaching visual arts by PPGAV/UFPB/UFPE (2017), Specialist in Visual Arts - Culture and Creation by SENAC (2011) and graduated in Artistic Education with qualification in Fine Arts from the Federal University of Paraíba (2006). Has experience in visual arts, with emphasis on modeling, in addition to the use of technologies in education. Worked as An Art Educator and Pedagogical Coordinator at the Municipal School of Art - Casa das Artes, linked to the Municipality of João Pessoa - Paraíba (2017-2018).Worked as An Art Educator and Research Coordinator at the State Art Center of Paraíba (2014-2020). Worked as Editor of Visual arts and Language in the construction of the Curriculum Proposal: Early Childhood Education and Elementary School and the Curricular Proposal of the New High School, both from Paraíba (2018 - 2020). Currently he serves as an Art Educator in Visual Arts in Elementary School (Final Years) in the public school system of the Municipality of João Pessoa-Paraíba and as an Educator of the Center for Activities of High Skills or Gifted (NAAH/S) and as a rehabilitator in the Pedagogical Support Center (CAP) for People with Visual Disabilities, both by the Government of the State of Paraíba.
Mestre em Ensino de Artes Visuais pelo PPGAV/UFPB/UFPE(2017), Especialista em Artes Visuais - Cultura e Criação pelo SENAC(2011), licenciado em Educação Artística com habilitação em Artes Plásticas pela Universidade Federal da Paraíba(2007) e Neuropsicopedagogo em formação pela UNIESP-PB. Tem experiência na área de Artes Visuais, com ênfase em modelagem, além do uso de tecnologias na educação. Atuou como Arte Educador e Coordenador Pedagógico na Escola Municipal de Arte - Casa das Artes, vinculada à Prefeitura Municipal de João Pessoa - Paraíba(2017-2018). Atuou como Arte Educador e Coordenador de Pesquisa no Centro Estadual de Arte da Paraíba (2014-2020). Atuou como Redator de Artes Visuais e de Linguagem na construção da Proposta Curricular: Educação Infantil e Ensino Fundamental e da Proposta Curricular do Novo Ensino Médio, ambos da Paraíba (2018 - 2020) . Atualmente exerce a função de docente no Núcleo de Atividades de Altas Habilidades ou Superdotação (NAAH/S) e como reabilitador visual por meio das Artes Visuais, no Centro de Apoio Pedagógico (CAP) para Pessoa com Deficiência Visual, ambos na Fundação de Apoio à Pessoa com Deficiência (FUNAD), instituição do Governo do Estado da Paraíba - Brasil.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos