Publicações no BrCris
 

Renato Sardinha de Souza

RENATO SARDINHA is a Doctoral Student in Science and Mathematics Education (Postgraduate Program in Science and Mathematics Education at the Federal University of Goiás ? UFG) and a Master's Degree in Science and Mathematics Education from the same Program. Specialist in Pedagogical Practices in Higher Education (Unialfa, Goiânia-GO), Postgraduate in Mathematics Curriculum Matrices (CEPEM-MG) and Full Degree in Mathematics (UFG). Currently, he is an Effective Professor (Exclusive Dedication) at the Faculty of Education (FE), working in teacher education (Pedagogy) and in Basic Education research. He was Supervisor Professor of Internship (Graduation, Licentiate in Mathematics and Pedagogy). He held the position of Head of the Department of Mathematics at the Center for Teaching and Research Applied to Education, CEPAE/UFG, from March 2018 to June 2019. He was Adjunct Professor at Private IES (Unialfa, Goiânia-GO), teaching the following subjects : Basic Mathematics (Graduate level), Applied Mathematics and Fundamentals and Methodologies of Teaching Mathematics. He worked at the same HEI exercising the role of Matrix Manager (Coordinator) of the Quantitative Methods Area, coordinating the work associated with the Academic and Pedagogical Area, being Coordinator of the Vestibular Committee (Mathematics Area) and creator/reviewer of Mathematics items for exams of these entrance exams. Since 2003, it develops and coordinates the execution of Interdisciplinary Projects in Higher Education and Basic Education. He worked as a Mathematics teacher in Basic Education (Elementary School - Initial Years, Final Years and High School) and as Coordinator of the Mathematics Area at Colégio Marista de Goiânia, from 1997 to 2008. He worked at CEPAE from 2012 to 2019, working in the Years Elementary School Beginners and also as a Mandatory Internship Supervisor ? Mathematics and Pedagogy courses. He has a professional background in Photography, being qualified by SENAC-GO. Has experience in Education, with an emphasis on Teaching Methods and Techniques (Basic and Higher Education), acting on the following topics: initial teacher education, continuing teacher education, teaching, learning, History of Mathematics, Mathematical Research, Research Narrative, Multidisciplinary Pedagogical Projects, Distance Education (AVA) and New Technologies in Education.
RENATO SARDINHA é Doutorando em Educação em Ciências e Matemática (Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Matemática da Universidade Federal de Goiás ? UFG) e Mestre em Educação em Ciências e Matemática pelo mesmo Programa. Especialista em Práticas Pedagógicas no Ensino Superior (UniAlfa, Goiânia-GO), Pós-graduado em Matrizes Curriculares de Matemática (CEPEM-MG) e Licenciado Plenamente em Matemática (UFG). Atualmente, é Professor Efetivo (Dedicação Exclusiva) da Faculdade de Educação (FE), atuando na formação de professores (Pedagogia) e na pesquisa da Educação Básica. Coordena o Laboratório de Educação Matemática da FE, no qual desenvolve projetos de ensino. Foi Professor Supervisor de Estágio (Graduação, Licenciatura em Matemática e Pedagogia). Exerceu a função de Chefe do Departamento de Matemática do Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação, CEPAE/UFG, de março de 2018 a junho de 2019. Foi Professor Adjunto de IES Privada (Unialfa, Goiânia-GO), lecionando as seguintes disciplinas: Matemática Básica (nível de Graduação), Matemática Aplicada e Fundamentos e Metodologias do Ensino da Matemática. Atuou na mesma IES exercendo a função de Gestor Matricial (Coordenador) da Área de Métodos Quantitativos, coordenando os trabalhos associados à Área Acadêmica e Pedagógica, sendo Coordenador da Comissão de Vestibulares (Área de Matemática) e elaborador/revisor de itens de Matemática para as provas desses vestibulares. Desde 2003, desenvolve e coordena a execução de Projetos Interdisciplinares no Ensino Superior e na Educação Básica. Trabalhou como professor de Matemática da Educação Básica (Ensino Fundamental - Anos Iniciais, Anos Finais e Ensino Médio) e como Coordenador da Área de Matemática do Colégio Marista de Goiânia, de 1997 a 2008. Trabalhou no CEPAE de 2012 a 2019, atuando nos Anos Iniciais do Ensino Fundamental e também como Supervisor de Estágio Obrigatório ? cursos de Matemática e Pedagogia. Possui formação profissional em Fotografia, sendo habilitado pelo SENAC-GO. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Métodos e Técnicas de Ensino (Educação Básica e Superior), atuando principalmente nos seguintes temas: formação inicial de professores que ensinam Matemática, formação continuada de professores, ensino, aprendizagem, História da Matemática, Investigação Matemática, Pesquisa Narrativa, Projetos Pedagógicos Multidisciplinares, Educação a Distância (AVA) e Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação (TDIC).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •