Doctor from the Federal University of Rio Grande do Sul - UFRGS (2008) in Materials Science, Master's also from UFRGS (1997) and graduation in Mechanical Industrial Engineering from the Integrated Regional University of Alto Uruguai e das Missões ? URI (1990). Active professor in engineering in the area of science and engineering of materials and mechanics of materials, with research development with a sustainable bias, mainly in the area of reuse of waste in ecological materials and products. He is the Manager of the Missions Technological Modernization Hub, linked to the Hubs Program of the Secretariat of Innovation, Science and Technology of Rio Grande do Sul and is a member of the University's Internal Research Support Committee (CIAP). He is also a research professor in the Masters in Scientific and Technological Education (PPGEnCT) at URI-Santo Ângelo, in the Information Technologies and Science Teaching, Educational Practices in Science and Technology Research Line. More specifically, in the context of engineering education, he works with Meaningful Learning, Active Methodologies, Project Based Learning and Experimentation
Doutorado pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS (2008) em Ciência dos Materiais, mestrado também pela UFRGS (1997) e graduação em Engenharia Industrial Mecânica pela Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões ? URI (1990). Professor atuante nas engenharias na área de ciência e engenharia dos materiais e mecânica dos Materiais, com desenvolvimento de pesquisa com viés sustentável, principalmente na área de aproveitamento de resíduos em materiais e produtos ecológicos. É Gestor do Polo de Modernização Tecnológica das Missões, vinculado ao Programa de Polos da Secretaria de Inovação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul e integra o Comitê Interno de Apoio a Pesquisa (CIAP) da Universidade. Atua também como professor pesquisador no mestrado em Ensino Cientifico e Tecnológico (PPGEnCT) da URI-Santo Ângelo, na Linha de Pesquisa Tecnologias da Informação e de Ensino de Ciências, Práticas Educativas no Ensino de Ciência e Tecnologia. Mais especificamente, no contexto do ensino na engenharia, trabalha com Aprendizagem Significativa, Metodologias Ativas, Ensino por Projetos e Experimentação.