Graduated student in Physics Education at the Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) and Physics bachelor from the same institution (2018). PhD student at Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Scientific Initiation scholarship between the years 2016 and 2018. Has experience with research in Science Education and Physics Education, studying Teacher Education from the perspective of Social Theory of Learning and Communities of Practice, with emphasis in In-Sevice Teacher Education. He also has experience in Education research, with emphasis in Adult Education and Professional Education. Interested in research fields Science Teacher Education and Work, Sociocultural Perspective of Learning and Learning Communities.
Mestre em Ensino de Física pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) e Licenciado em Física pela mesma instituição (2018). Doutorando do Programa de Pós-graduação em Ensino de Física da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Foi bolsista de iniciação científica entre os anos de 2016 e 2018. Tem experiência com pesquisa em Educação em Ciências e Ensino de Física, estudando Formação de Professores de Física sob a perspectiva da Teoria Social da Aprendizagem através de Comunidades de Prática, com ênfase em Formação Continuada de Professores. Também tem experiência com pesquisa em Educação, com ênfase em Educação de Jovens e Adultos e Educação Profissional. Tem interesse nas temáticas Formação de Professores de Ciências, Trabalho Docente, Inovação Didática, Perspectivas Socioculturais da Aprendizagem e Comunidades de Aprendizagem.