Publicações no BrCris
 

Hugo Kerth Cortazio da Silva

Hugo Kerth is an appreciated Brazilian actor and researcher in the field of voice, as well as a singing teacher, translator, song versionist, and a writer. He was born in an inland city of the state of Rio de Janeiro. He holds a Bachelor's and Master's degree in Performing Arts from the Federal University of the State of Rio de Janeiro (UNIRIO), researching in the fields of voice, articulatory phonetics, and theatrical acting, with a focus on the actors? vocal preparation. He taught Muisc and Drama at the Brazilian Conservatory of Music. He was a PhD student in Linguistics at the Federal University of Juiz de Fora, in the state of Minas Gerais; his research interests include Phonetics, Phonology, and Education, with research focus on Linguistics and Cognition. Hugo is a graduate from the New York Vocal Coaching?s Voice Teacher Training & Certification course. The NYVC is a renowned music school on Broadway (Manhattan), where he studied advanced vocal techniques, voice physiology, American English phonetics, applied stylistics, and vocal pedagogy. He was also an Associate Voice Teacher from that Institution. His career as a teacher has earned him awards as ?Personality of the Year?. He currently trains more than 200 students a year at his singing school in Brazil. Hugo teaches classes at his studio and works as a Musical Theater teacher for the vacation courses at the Casa das Artes de Laranjeiras drama school (CAL, in the Portuguese acronym); he is also a teacher at the Center for Studies and Training in Musical Theater (CEFTEM). He was a professor at VOCE Studio for 5 years. VOCE Studio is a school specialized in spoken and sung voice, whose director is Professor Mirna Rubim, Ph.D. in Musical Arts in Performance (Voice) from the University of Michigan ? Ann Arbor. As an actor, he starred in the musical The Book of Mormon, which was a hit with audiences in the state of Rio de Janeiro over seven seasons and had about 40,000 spectators between 2013 and 2014. His latest works in the theater include: Copacabana Palace, o Musical (Copacabana Palace, the Musical) (2022); Nosso Lar (Our Home, online, 2020); Rapsódia, Um Novo Musical (Rhapsody, a new musical - 2021/2019/2018); Zeca Pagodinho, Uma História de Amor ao Samba ? O Musical (Zeca Pagodinho, a history of love for Samba ? The Musical, 2018); Thomas e as Mil e Uma Invenções (Thomas and a thousand and one inventions, 2018); Chacrinha ? O Musical (Chacrinha ? the musical, Brazil Tour, 2017); O Primeiro Musical A Gente Nunca Esquece (Our First Musical We Never Forget, 2016/2015); Politicamente Incorretos - Uma Revista De Ano (Politically Incorrect - A Year in Review, 2015); Fazendo História (The History Boys, 2014). Hugo supports his profession?s causes: he is a founding member of PROCANTO (Brazilian Association of Teachers of Singing), and affiliated with VASTA (Voice and Speech Trainers Association), one of the most important Voice Teachers Associations worldwide, LabPhon (The Association for Laboratory Phonology), the Brazilian Society of Speech Therapy (SBFa), the Brazilian Association of Musical Education (ABEM), and the Order of Brazilian Musicians (OMB).
Hugo Kerth é multiartista com formação acadêmica em Música e Artes Cênicas. É ator-pesquisador na área de voz, professor de canto, tradutor, versionista e escritor. Formou-se professor de canto na NEW YORK VOCAL COACHING (NY, EUA), renomada escola de Música em Manhattan, berço de atores e cantores da Broadway, onde estudou técnica vocal avançada, fisiologia da voz, fonética do inglês americano, estilística aplicada e pedagogia vocal. Mais tarde, em 2022, foi convidado a integrar o corpo docente da escola de música americana presencialmente em Nova York (EUA). É Mestre e Bacharel em Artes Cênicas pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO-RJ), com pesquisa na área de voz, Fonética Articulatória e Interpretação Teatral com enfoque na preparação vocal de atores. Foi aluno do Doutorado em Linguística da Faculdade de Letras da Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF-MG), com pesquisa na área de Fonética, Fonologia e Ensino atuando na Linha de Pesquisa de Linguística e Cognição. No Projeto de Pesquisa em Teatro Musicado da UNIRIO, protagonizou o musical THE BOOK OF MORMON, que foi sucesso de público no RJ em sete temporadas e cerca de 40.000 espectadores entre 2013 e 2014. Foi professor do Estúdio VOCE por 5 anos, escola especializada em voz falada e cantada, dirigida pela profa. Dra. Mirna Rubim. Hugo é, ainda, professor de outras escolas de artes renomadas no RJ como o CEFTEM (Centro de Estudo e Formação em Teatro Musical) e CAL (Casa das Artes de Laranjeiras) e é filiado a uma das mais importantes Associações de Professores de Voz do mundo: a VASTA - Voice and Speech Trainers Association (EUA) e ao LabPhon (The Association for Laboratory Phonology). Especializou-se em TRADUÇÃO PROFISSIONAL, filiando-se à ABRATES (Associação Brasileira de Tradutores e Intérpretes). Também foi professor de duas pós-graduações: uma no Núcleo de Estudos da Voz (CLINVOZ) e do Conservatório Brasileiro de Música (CBM), ambas no estado do Rio de Janeiro, por um semestre letivo cada, atuando como professor de voz para Teatro Musical e Coro Cênico, respectivamente. Foi aluno do Instituto Daniel Brilhante de Brito Escola de Tradução, tendo atuado na tradução e versão de peças que foram encenadas na Califórnia (EUA) entre 2011 e 2012 e peças em inglês encenadas no Brasil, sob a direção de Lance Belville, diretor teatral norte-americano. Recentemente tem versionado artigos brasileiros de teatro para o inglês, para ser publicado em revistas teatrais norte-americanas. É filiado à Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia (SBFa) e à Associação Brasileira de Educação Musical (ABEM). Também foi membro-fundador da PROCANTO (Associação Brasileira de Professores de Canto), a primeira do segmento no Brasil. É autor de uma obra de ficção infanto-juvenil lançada em 2007. Seus últimos trabalhos no teatro são: COPACABANA PALACE, O MUSICAL (Assistente de Direção e Elenco) (2022); RAPSÓDIA (2021); NOSSO LAR (ONLINE 2020); RAPSÓDIA, UM NOVO MUSICAL (RJ 2019/2018); ZECA PAGODINHO, UMA HISTÓRIA DE AMOR AO SAMBA - O MUSICAL (SP 2018); THOMAS E AS MIL E UMA INVENÇÕES (musical infantil RJ 2018); CHACRINHA - O MUSICAL (turnê Brasil 2017); O PRIMEIRO MUSICAL A GENTE NUNCA ESQUECE (RJ 2016, SP 2015); POLITICAMENTE INCORRETOS - UMA REVISTA DE ANO (RJ 2015); FAZENDO HISTÓRIA (RJ 2014).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •