Publicações no BrCris
 

Eli Ferreira

Graduated in BACHELOR IN SOCIAL COMMUNICATION - JOURNALISM - FACULTADES INTEGRADAS ALCÂNTARA MACHADO (1989-1992), Post-Graduate - Lato Sensu - in Communication Theories - Emphasis on Advertising and Propaganda (1995-1996); Master - Stricto Sensu - in Communication Sciences - Emphasis on Marketing (1997-2000); PhD student in COMMUNICATION AND CULTURE - as a Special Student at the Department of History - USP (2021 to 2024). Member of the Research Group INTERDISCIPLINARY STUDIES OF AFRICAN HERITAGE AT UNIVERSIDADE PAULISTA - UNIP; Member of the THOT CRIARCOM Research Group - ECA-USP. Experience of 18 years (2002 to 2020) as a professor of courses: Technological in Marketing, Commercial Management, Management Processes, Logistics, Information Technology Management, Hospital Management, Real Estate Business, Tourism Management, Foreign Trade, Sports and Leisure Management , Graphic Design, Fashion Design, Advertising Production, Financial Management and Bachelors in Administration, Production Engineering and Electronics and Computer Science. Disciplines Taught: Scientific Methodology, Market Research, Decision Making Elements, Marketing; Retail Marketing and Services, Network Marketing, Marketing for Store and Franchise Networks, Environmental Management, Graphic Planning, Visual Planning, Creativity Laboratory, Photography, Strategic Planning, Business Communication, Strategic Marketing, Humanities, Portuguese Language, Consumer Behavior , Media Planning, Integrated Marketing Communication, Negotiation Strategies; Personal Marketing and Leadership, Telemarketing, Media and Technology. Finally, Course Coordination Marketing Technologist (2003-2004 and 2009-2020); Advertising Production (2003-2004 and 2013-2020); Foreign Trade (2009 to 2020); Real Estate Business (2009 to 2018); Advertising Production and Fashion Design (2013 to 2020); Commercial Management (2017 to 2020); Visual Communication Technician (2013 to 2017) and Marketing (2020); EAD in Marketing - Technologist (2019-2020); Coordination of Postgraduate Courses in Strategic Marketing Management (2004 to 2020), Communication and Market (2005 to 2014); Fashion Business Management (2020). Post-Graduate Professor in Marketing, Communication, Logistics, Business Management (Drummond University Center - 2004 to 2017) and Higher Teaching - Veiga de Almeida University - Subject Media and Education (2011). Experience in Business and Business Consulting: market, diagnostic and strategic analysis, planning, creativity, innovation and technology and competitive positioning; Consultant at PRAXIAN-SEBRAE-FIPE (2021) and Marketing and Planning Director at the NGO SOEU AFROBRASILEIRA - São Paulo (2021).:
Possui graduação em BACHAREL EM COMUNICAÇÃO SOCIAL - JORNALISMO - FACULDADES INTEGRADAS ALCÂNTARA MACHADO (1989-1992), Pós-Graduação - Lato Sensu - em Teorias da Comunicação - Ênfase em Publicidade e Propaganda (1995-1996); Mestrado - Stricto Sensu - em Ciências da Comunicação - Ênfase em Marketing (1997-2000); Doutorando em COMUNICAÇÃO E CULTURA, Aluno Regular do PROLAM - Programa de Pós-Graduação em Integração da América Latina - Bolsista CAPES - PROLAM a partir de setembro de 2022, Tese em desenvolvimento com título provisório Presença negra nos enredos e na gestão do carnaval nas cidades de São Paulo (Brasil) e Barranquilla (Colômbia - período de 2022 a 2025. Membro do Grupo de Pesquisa de PSICOLOGIA, SOCIEDADE, EDUCAÇÃO NA AMÉRICA LATINA da Universidade de São Paulo, bem como Grupo de Estudos de Martín-Baró, Departamento de História da USP, desde setembro de 2022; Membro do Grupo de Estudos Interdisciplinares de Herança Africana da Universidade Paulista - UNIP; Experiência de mais de 20 anos (2002 a 2020) como docente dos Cursos: Tecnológicos em Marketing, Gestão Comercial, Processos Gerenciais, Logística, Gestão da Tecnologia de Informação, Gestão Hospitalar, Negócios Imobiliários, Gestão de Turismo, Comércio Exterior, Gestão Desportiva e de Lazer, Design Gráfico, Design de Moda, Produção Publicitária, Gestão Financeira e Bacharelados em Administração, Engenharia de Produção e Eletrônica e Ciência da Computação. Disciplinas Ministradas: Metodologia Científica, Pesquisa de Mercado, Elementos de Tomada de Decisão, Marketing; Marketing de Varejo e Serviços, Marketing de Rede, Marketing para Redes de Lojas e Franquias, Gestão Ambiental, Planejamento Gráfico, Planejamento Visual, Laboratório de Criatividade, Fotografia, Planejamento Estratégico, Comunicação Empresarial, Marketing Estratégico, Humanidades, Língua Portuguesa, Comportamento do Consumidor, Planejamento de Mídia, Comunicação Integrada de Marketing, Estratégias de Negociação; Marketing Pessoal e Liderança, Telemarketing, Mídia e Tecnologia. Por fim, Coordenação dos Cursos: Tecnólogo em Marketing (2003-2004 e 2009 a 2020); Produção Publicitária (2003-2004 e 2013 a 2020); Comércio Exterior (2009 a 2020); Negócios Imobiliários (2009 a 2018); Produção Publicitária e Design de Moda (2013 a 2020); Gestão Comercial (2017 a 2020); Técnico em Comunicação Visual (2013 a 2017) e Marketing (2020); EAD em Marketing - Tecnólogo (2019-2020); Coordenação dos Cursos de Pós-Graduação em Gestão Estratégica de Marketing (2004 a 2020), Comunicação e Mercado (2005 a 2014); Gestão de Negócios da Moda (2020). Docente da Pós-Graduação em Marketing, Comunicação, Logística, Gestão Empresarial (Centro Universitário Drummond - 2004 a 2017) e Docência Superior - Universidade Veiga de Almeida - Disciplina Mídia e Educação (2011). Experiência em Consultoria de Negócios e Empresas: análise mercadológica, diagnóstica e estratégica, planejamento, criatividade, inovação e tecnologia e posicionamento competitivo; Consultor da PRAXIAN-SEBRAE-FIPE (2021) e Diretor de Marketing, Comunicação e Planejamento Estratégico da ONG SOEU AFROBRASILEIRA - São Paulo (2021), Consultor de Projetos em Franquias, como OAS Clínica Médica e ADEPOP Equipes Médicas (2022).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •