Publicações no BrCris
 

Silvana Chiaretto

Master in Administration from Universidade FUMEC and graduated in Social Communication from Unicentro Newton Paiva with 31 years of experience in the areas of leadership, marketing, communication, advertising, sales and people management; 17 years of experience in education. He taught and/or supervised scientific works and created courses in institutions: Newton Paiva, UNIBH, UNA, Faculty Pitágoras, Fumec University and PUC IEC. Experience as coordinator of the lato sensu area FUMEC; Coordinator of the MBA course in Strategic Marketing Management at FUMEC University; Coordinator of the MBA course in Project Management at FUMEC University. Graduate professor at Unimed College. Advisor of academic projects and Corporate Speaker. EaD teacher and content writer. Creator and multiplier of the method ?Structured CBT: how to write an article without trauma? and Member of Conseppe (Postgraduate and Research Council) ? FUMEC University (2016-2019). Author of articles, book and documentary published in the areas of marketing, management, sustainability, governance, strategy, leadership, among others. Advisor and evaluator of more than 400 articles, with several studies in the area of ​​leadership, people management and communication. It is important to point out that, annually, starting in 2014, he supervised and evaluated more than 50 academic articles, thus developing a knowledge management project. Subjects taught (classroom and distance learning): Advanced Marketing; Marketing management for logistics; Business Diagnosis; Marketing Administration II; Market research; Marketing; Consumer behavior; Negotiation and Decision Making; Leadership and Coaching; Marketing Administration I; People Management II; Marketing Environment; Social and Consumer Behavior; Negotiation and Decision Making; Leadership and Team Building; Organizational Intervention Strategies; Services Marketing; TGA; Business Marketing; Marketing Administration; Marketing Management; Competitive Strategies; Management of competitive markets; Leadership, talent and team; Leadership in project management; Project team management; Sustainability and ethics in organizations; Scientific methodology; Coaching for academic work; Management of Communication and Stakeholders in projects; Human Resources Management in projects, Risk Management in Projects and Happiness Management. Personal characteristics: Enthusiastic, provocative, curious and sociable. Skilled in welcoming students with a special passion for education and research without underestimating the focus on results. Personal characteristics: Enthusiastic, provocative, curious and sociable. Skilled in welcoming students with a special passion for education and research without underestimating the focus on results.
Mestre em Administração pela Universidade FUMEC e graduada em Comunicação Social pelo Unicentro Newton Paiva com 31 anos de experiência nas áreas de liderança, marketing, comunicação, publicidade, vendas e gestão de pessoas; 17 anos de experiência na área de educação. Lecionou e/ou orientou trabalhos científicos e criou cursos nas instituições: Newton Paiva, UNIBH, UNA, Faculdade Pitágoras, Universidade Fumec e PUC IEC. Experiência como coordenadora de área lato sensu FUMEC; Coordenadora do curso de MBA em Gestão de Marketing Estratégico da Universidade FUMEC; Coordenadora do curso de MBA em Gerenciamento de Projetos da Universidade FUMEC. Professora de graduação da Faculdade Unimed. Orientadora de projetos acadêmicos e Palestrante Corporativa. Professora e conteudista da modalidade EaD. Criadora e multiplicadora do método ?TCC Estruturado: como escrever um artigo sem trauma? e Membro do Conseppe (Conselho de pós-graduação e pesquisa) ? Universidade FUMEC (2016-2019). Autora de artigos, livro e documentário publicados nas áreas de marketing, gestão, sustentabilidade, governança, estratégia, liderança, entre outros. Orientadora e avaliadora de mais de 400 artigos, sendo vários estudos na área de liderança, gestão de pessoas e comunicação. É importante salientar que, anualmente, a partir de 2014, orientou e avaliou mais de 50 artigos acadêmicos, desenvolvendo assim um projeto de gestão do conhecimento. Disciplinas lecionadas (presencial e EAD): Marketing Avançado; Gestão de marketing para logística; Diagnóstico Empresarial; Administração Mercadológica II; Pesquisa de Mercado; Marketing; Comportamento do Consumidor; Negociação e Tomada de Decisão; Liderança e Coaching; Administração Mercadológica I; Gestão de Pessoas II; Ambiente de Marketing; Comportamento Social e do Consumidor; Negociação e Tomada de Decisão; Liderança e Formação de Equipe; Estratégias de Intervenções Organizacionais; Marketing de Serviços; TGA; Marketing Empresarial; Administração de Marketing; Gestão Mercadológica; Estratégias Competitivas; Gestão de mercados competitivos; Liderança, talento e equipe; Liderança em gestão de projetos; Gestão de equipe em projetos; Sustentabilidade e ética nas organizações; Metodologia científica; Coaching para trabalhos acadêmicos; Gerenciamento da Comunicação e dos Stakeholders em projetos; Gerenciamento de Recursos Humanos em projetos, Gerenciamento de Riscos em Projetos e Gestão da Felicidade. Características pessoais: Entusiasta, provocadora, curiosa e sociável. Hábil no acolhimento do discente com especial paixão pela educação e pesquisa sem menosprezar o foco nos resultados.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •