Publicações no BrCris
 

Miguel Angelo Perondi

Degree and Bachelor in Social Sciences from the Federal University of Pelotas (UFPel). Master in Rural Development from the Federal University of Rio Grande do Sul (PPGDR/UFRGS)). PhD in Social Sciences from the Federal Rural University of Rio de Janeiro (CPDA/UFRRJ) and sandwich doctorate from the École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS)-Paris. Postdoctoral in Social Anthropology at the State University of Campinas (PPGAS/UNICAMP). Professor of Sociology at the Department of Human Sciences and at the Graduate Program in Regional Development (PPGDR) at the Federal Technological University of Paraná (UTFPR). She is leader of the Research Group: Gender and Cartographies of Difference (PPGDR/UTFPR). She holds a postdoctoral degree in Sociology at the Universidad Autónoma Metropolitana of Mexico (UAM). She works on the following research topics: Gender, feminisms, traditional peoples and communities, social movements and agriculture.
Licenciada e Bacharel em Ciências Sociais pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel). Mestre em Desenvolvimento Rural pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (PGDR/UFRGS). Doutora em Ciências Sociais pela Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (CPDA/ UFRRJ) e doutorado-sanduíche na École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS)-Paris. Professora de Sociologia do Departamento de Ciências Humanas e do Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Regional (PPGDR) da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR). É líder do Grupo de Pesquisa: Gênero, Juventude e Cartografias da Diferença (PPGDR/UTFPR). Realiza pós-doutorado em Sociología na Universidad Autónoma Metropolitana do México (UAM) e em Antropologia Social na Universidade Estadual de Campinas (PPGAS/UNICAMP). Tem interesse nos seguintes temas de pesquisa: Gênero e feminismos; povos e comunidades tradicionais; movimentos sociais; Antropoceno, colonialismo e agriculturas.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •