Publicações no BrCris
 

Daniel Albiero

Graduated at Agricultural Engineering from College of Agricultural Engineering from Unicamp (2001); incomplete degree in Physics from Unicamp (1996), master's degree in Agricultural Engineering from Unicamp (2005), doctorate at Agricultural Engineering from College of Agricultural Engineering from Unicamp (2009), Associate Professor (2023) for the FEAGRI-UNICAMP. He is currently Professor Ph.D. Machines Design and Robotics of School of Agricultural Engineering (FEAGRI) of University of Campinas (UNICAMP). Have experience in agricultural engineering, with an emphasis on dynamic soil, design and evaluation of agricultural machinery, agro-ecological machinery, equipment for family farms, optics applied to agricultural engineering, rural buildings with alternative material, physical and mechanical properties of biological materials , agricultural applications of biodiesel, agricultural aviation, quality management in agriculture, energy in agriculture and robotics.
Possui graduação em Engenharia Agrícola pela Faculdade de Engenharia Agrícola da Unicamp (2001), graduação incompleta em Física pela Unicamp (1996), mestrado (2005) e doutorado (2009) em Engenharia Agrícola pela Unicamp e Livre-Docente (2023) em Robótica Agrícola pela FEAGRI-UNICAMP. Atualmente é Professor Doutor de Projetos de Máquinas e Robótica da Faculdade de Engenharia Agrícola (FEAGRI) da Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP), Coordenador de Extensão da FEAGRI/UNICAMP. Tem experiência na área de Engenharia Agrícola, com ênfase em dinâmica do Solo, projeto e avaliação de máquinas agrícolas, máquinas agroecológicas, equipamentos para a agricultura familiar, óptica aplicada a engenharia agrícola, construções rurais com material alternativo, propriedades físicas e mecânicas de material biológico, aviação agrícola, gestão de qualidade na agricultura, energia na agricultura (biomassa e eólica) e robótica na agricultura.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •