He holds a Ph.D. in Linguistics and Portuguese Language (2013) from Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Masters in Linguistics (2005) and Graduation in Letters (2000), both from the University of Brasília. Completed post-doctoral studies on Intercultural Education at UNIRIO. He is currently a teacher of Basic, Technical and Technological Education at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Bahia at the Porto Seguro Campus. Coordinates the Action Indigenous Knowledge at School. He is leader of the research group GETII - Study Group on Indigenous Thematics and Interculturality and participates in the International Observatory of Inclusion, Interculturality and Pedagogical Innovation OIIIIPe. It works with research, teaching and extension in the themes of Language Policy (revitalization/resumption of indigenous language), Intercultural/decolonial Education (indigenous school education, multigrade classroom, professional and technological education in traditional communities) and Production of Didactic Material.
Possui doutorado em Linguística e Língua Portuguesa (2013) pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Mestrado em Linguística (2005) e Graduação em Letras (2000), ambos pela Universidade de Brasília. Concluiu o pós-doutoramento com estudo sobre educação Intercultural na UNIRIO. Atualmente é professor do Ensino Básico, Técnico e Tecnológico do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia no Campus de Porto Seguro. Coordena a Ação Saberes Indígenas na Escola. É líder do grupo de pesquisa GETII - Grupo de Estudo em Temática Indígena e Interculturalidade e participa da Associação Internacional de Inclusão, Interculturalidade e Inovação Pedagógica AIIIIPe. Atua com pesquisa, ensino e extensão nas temáticas de Política Linguística (revitalização/retomada e ensino de língua indígena no contexto do Nordeste Indígena), Educação Intercultural/decolonial (educação escolar indígena, sala multisseriada de escola indígena, educação profissional e tecnológica em comunidades tradicionais) e Produção de Material Didático para escolas indígenas.