Publicações no BrCris
 

Rosineide de Andrade Soares

Behavioral Analyst Psychologist in clinical care for children, adolescents and adults, including the deaf (Bilingual Psychologist in Libras). Educational Consultant and Advisor on Inclusion, Difficulties and Learning Disorders. Master in Education - Formation of Educators by the Methodist University of São Paulo, collaborated in the research group Sômata: Investigation of the Body in Pedagogies of Paulo Freire - coordinated by prof. dr. Danilo Di Manno de Almeida - UMESP during the years 2009 and 2010, has a degree in PSYCHOLOGY from the Methodist University of São Paulo (1988) and a degree in PEDAGOGY from the Bandeirante University of São Paulo (2005). He has a specialization in VISUAL DISABILITY AND Deafness from the University State of Campinas and NEUROPSYCHOLOGY by FMUSP - Depto. of Neurology. 13 years of teaching experience in Higher Education in Psychology and Undergraduate courses (Pedagogy and Literature) teaching the disciplines of Brazilian Sign Language - LIBRAS, Educational Psychology, School Psychology and Inclusive Education, Behavior Analysis, Experimental Behavior Analysis, Expanded Clinic in Mental Health, Matrices of Thought in Psychology: Behaviorism, Measures and Evaluation in Psychology II, Developmental Psychology: childhood, adolescence, adulthood and old age, Psychology and Special Education, Psychopathology, Psychotherapeutic Theories and Techniques - Childhood and Adolescence, Course Completion Work Guidance and Clinical Supervision. He has taught postgraduate courses in Inclusive Education, Literacy and Literacy and Hospital Psychology in the Hearing Impairment - Deafness and Visual Impairment modules. She worked as a Specialist Teacher at the Basic Education School "Anne Sullivan", maintained by the Municipal Foundation "Anne Sullivan", an autarchy of the Municipality of São Caetano do Sul, in the Essential Stimulation programs - Functional Curriculum, Early Intervention, Educational Inclusion of the municipality accompanying and guiding the curricular adaptations of inclusion students and also organizing the continuing education program for teachers in the early childhood education network with students in the inclusion program, and in the coordination of the institution's Multidisciplinary Service Clinic. Has experience in Clinical Psychology and Education, with emphasis on Development, Learning and Academic and Functional Performance.
Psicóloga Analista Comportamental em atendimento clínico à crianças, adolescentes e adultos, inclusive surdos (Psicóloga Bilíngue em Libras). Consultora e Assessora Educacional em Inclusão, Dificuldades e Transtornos de Aprendizagem. Mestra em Educação - Formação de Educadores pela Universidade Metodista de São Paulo, colaborou no grupo de pesquisa Sômata: Investigação do Corpo nas Pedagogias de Paulo Freire - coordenado pelo prof. dr. Danilo Di Manno de Almeida - UMESP durante aos anos 2009 e 2010, possui graduação em PSICOLOGIA pela Universidade Metodista de São Paulo (1988) e graduação em PEDAGOGIA pela Universidade Bandeirante de São Paulo (2005).Tem especialização em DEFICIÊNCIA VISUAL E SURDEZ pela Universidade Estadual de Campinas e NEUROPSICOLOGIA pela FMUSP - Depto. de Neurologia. Experiência de 13 anos em docência no Ensino Superior em cursos de Psicologia e Licenciaturas (Pedagogia e Letras) ministrando as disciplinas de Língua Brasileira de Sinais - LIBRAS, Psicologia da Educação, Psicologia Escolar e Educação Inclusiva, Análise do Comportamento, Análise Experimental do Comportamento, Clínica Ampliada em Saúde Mental, Matrizes do Pensamento em Psicologia: Behaviorismo, Medidas e Avaliação em Psicologia II, Psicologia do Desenvolvimento: infância, adolescência, vida adulta e velhice, Psicologia e Educação Especial, Psicopatologia, Teorias e Técnicas Psicoterápicas - Infância e Adolescência, Orientação de Trabalho de Conclusão de Curso e Supervisão Clínica. Lecionou nos cursos de Pós Graduação em Educação Inclusiva, Alfabetização e Letramento e Psicologia Hospitalar nos módulos de Deficiência Auditiva - Surdez e Deficiência Visual. Atuou como Professora Especialista da Escola de Educação Básica "Anne Sullivan", mantida pela Fundação Municipal "Anne Sullivan", autarquia da Prefeitura Municipal de São Caetano do Sul, nos programas de Estimulação Essencial - Currículo Funcional, Intervenção Precoce, Inclusão Educacional do município acompanhando e orientando as adaptações curriculares dos alunos de inclusão e também organizando o programa de formação continuada para os professores da Rede de Educação Infantil com alunos do programa de inclusão, e na coordenação da Clínica de Atendimento Multidisciplinar da instituição. Tem experiência na área de Psicologia e Educação, com ênfase em Desenvolvimento, Aprendizagem e Desempenho Acadêmico e Funcional.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •