Publicações no BrCris
 

Marcia Siqueira de Andrade

Master in Psychology of the Education for the Pontifical University Catholic of São Paulo (1994), PhD in Psychology of the Education for the Pontifical University Catholic of São Paulo (1997). Currently she is titular teacher of the University Center FIEO, Coordinator of the Program in Educational Psychology of the UNIFIEO, Member of the one in the Committee of Ethics of the UNIFIEO, coordinator of the GT Learning human being in the National Association of Research and After-Graduation in Psicologia (ANPEPP). Publishing company of periodic Cadernos de Psicopedagogia. Its main interests are come back toward the study of the processes of learning specific human being in its integral development and difficulties having understood that in this process the psychological 0 variable meet articulated the social components. Its research in this area has investigated the learning in different contexts: school, family, shelters, FEBEM. Currently it has if dedicated more to the study of subjects related to the identification of the preditivos aspects of the problems of learning of lecto written.
Possui Mestrado em Psicologia da Educação pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1994), Doutorado em Psicologia da Educação pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1997). Foi até 2018 professora titular do Centro Universitário FIEO, Coordenadora do Programa em Psicologia Educacional do UNIFIEO, Membro do Comite de Etica em Pesquisa (CEP) do UNIFIEO, coordenadora do GT Aprendizagem humana na Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Psicologia (ANPEPP).Atualmente é professora permanente, pesquisadora e coordenadora do Programa de Pós-graduação em Educação e do Programa de Pós-graduação em Psicologia/Psicossomática da Universidade Ibirapuera, São Paulo, Brasli e membro do Comitê de Ética em Pesquisa (COEPE) da UNIB.. Foi editora do periódico Cadernos de Psicopedagogia. Seus principais interesses estão voltados para o estudo dos processos de aprendizagem humana e dificuldades específicas entendendo que nesse processo as variáveis psicológicas encontram-se articuladas a componentes sociais. Suas pesquisas nessa área têm investigado a aprendizagem em diferentes contextos: escola, família, abrigos. Também desenvolve pesquisas Estresse ocupacional em professores.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •