Inez Augusto Borges
Inez Augusto Borges is doing her Post Doctoral internship in Education, Art and History of Culture, at Universidade Presbiteriana Mackenzie, PhD in Sciences of Religion, Master in Christian Education, Graduated in Psychology, College Professor, Writer and Lecturer. She is currently a guest professor at the FCU ? Florida Christian University (Florida, USA).
Develop research and give courses and lectures on Philosophical, Historical and Methodological Foundations of Education, analyzing the consequences of these foundations in public educational policies and their practical results.
Worked as author and technical supervisor for the elaboration and application of the EPI - Education for Integrity, in the municipal schools, 2017 and 2018.
Author of books: Education and Personality: a socio-historical dimension of Christian education (1st edition: Editora Mackenzie, 2001, 2nd edition: Editora Cultura Cristã, 2014); Confessionality and ethical construction at the university (Editora Mackenzie, 2008), Com-Vivências (independent edition, 2012), Essential Components of Education by Principles (2017), Education for Integrity: theoretical framework (2017), Where herons fly (2019 ) and Essential Components of the formation of the Christian educator (2019), all of them published by Inez A. Borges Consultoria Educacional. Book translator: Teaching and learning: Christian philosophical approach (2015) and Education by principles: fundamentals of the school curriculum (2016), both authored by Dr. Paul Jehle and published by AECEP; and The Hebrew Republic: organic law of the Hebrew state (2018), by Enoch C. Wines, also published by Inez A. Borges Consultoria Educacional.
Inez Augusto Borges, é Pós-Doutoranda em Educação, Arte e História da Cultura pela Universidade Presbiteriana Mackenzie, Doutora em Ciências da Religião, Mestre em Educação Cristã, Graduada em Psicologia, professora universitária, escritora e conferencista. Atuou por mais de dez anos como professora de Graduação e Pós-Gradação na Universidade Presbiteriana Mackenzie e como professora convidada na Flórida Chrstian University.
Desenvolve pesquisas e ministra cursos e palestras sobre a Fundamentação Filosófica, Histórica e Metodológica da Educação, analisando as consequências destes fundamentos nas políticas públicas educacionais e seus resultados em diferentes contextos históricos.
Atuou como responsável técnica pela elaboração e aplicação da EPI - Educação para Integridade, em escolas da rede municipal de ensino.
É autora dos livros: Educação e Personalidade: a dimensão sócio-histórica da educação cristã (1ª edição: Editora Mackenzie, 2001, 2ª edição: Editora Cultura Cristã, 2014); Confessionalidade e construção ética na universidade (Editora Mackenzie, 2008), Com-Vivências (edição independente, 2012), Componentes Essenciais da Educação por Princípios (2017), Educação para Integridade: referencial teórico (2017), Onde as garças voam (2019) e Componentes Essenciais da formação do cristão educador (2019), todos estes publicados pela Inez A. Borges Consultoria Educacional. Tradutora dos livros: Ensino e Aprendizagem: abordagem filosófica cristã (2015) e Educação por Princípios: fundamentos do currículo escolar (2016), ambos de autoria do Dr. Paul Jehle e publicados pela AECEP. Além desses, traduziu ainda a obra A República Hebraica: lei orgânica do estado Hebreu (2018), de Enoch C. Wines, também publicado pela Inez A. Borges Consultoria Educacional. Desde Agosto de 2020, é Assessora Especial do Ministro de Estado da Educação.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos