Publicações no BrCris
 

André Deak Alonso

Andre Deak is a post-journalist, multimedia producer, web producer, teacher. He?s been working now for 10 years with communication projects integrating journalism and internet. One of the founders of House of Digital Culture (2009), coordinates the site JornalismoDigital.org (about digital, interactive, multimedia journalism) and the initiative Arte Fora do Museu (Art Outside the Museum). As reporter, worked as freelancer for magazines as Rolling Stone, Carta Capital, Caros Amigos and others. Worked for a brief period in O Estado de S. Paulo, one of the biggest Brazilian newspapers. As an international reporter, wrote stories from all South American countries and almost all Eastern Europe countries, besides USA and China. Co-editor of the book Voices of Democracy (2006). While living in Brasília, integrated the chief-team in charge of 140 journalists in a public agency, Agencia Brasil. Worked there in the process of creating public journalism parameters, the newsrooms integration (5 radios channels, 3 TV channels, 2 web agencies) and the multimedia integration process and language. Between 2007 and 2012 have been responsible for developing and leading the strategy for the cpfl cultural institute digital content, services and communications, ensuring successful integration with wider organizational strategies, and supporting the successful evolution and increased impact and reach of the their digital portfolio across the world. It included the digitalization and taxonomy process of 3 thousand hours of video, and the creation of an inteligent search video platform. Also the creation of a participative video streaming platform. He consistently deliver innovative digital products with little supervision and under pressure to commission and manage a range of projects from US$5,000 ? US$500,000. Internet Journalism Prize 2008 (Vladimir Herzog). Brazilian Best Blog Awards Nominee 2012, from Deustchwelle. Has been teaching digital journalism and interactive interfaces in some of the most importants Brazilian universities and institutions. Master degree in social interfaces of communication (2011, USP) with the work ?New Brazilian Journalists: emerging processes on the internet journalism?. Today, coordinates House of Digital Culture ad hoc teams, as the Infographics and Data Visualization team, the Multimedia Journalism team, and Audiovisual Production teams.
André Deak é doutor em Design na FAU-USP. Diretor da produtora Liquid Media Lab, produtor de jornalismo multimídia, consultor de comunicação digital, professor na graduação da ESPM em cinema e jornalismo, coordenador do Laboratório de Formatos Híbridos (ESPM), pesquisador do Laboratório para Outros Urbanismos (FAUUSP). Foi pesquisador também do LabCidade da FAU. Trabalha desde 1998 com projetos para comunicação na internet. Co-fundador da Casa da Cultura Digital em São Paulo (2009-2014). Co-fundador da iniciativa Arte Fora do Museu (2011) e Mapas Afetivos (2014), cujos desenvolvimentos levaram a mais de 50 outros projetos de mapeamentos online. Desenvolveu ainda plataformas para transmissão online de eventos ao vivo quando coordenou a estratégia e a execução das soluções web do Instituto CPFL Cultura. Realizou mais de 400 eventos live stream desde 2008. Nos tempos de jornalista, foi repórter freelancer para diversas revistas, quando produziu reportagens de quase todos os países da América do Sul e Europa ocidental. Co-organizador do livro Vozes da Democracia (2006), durante o período em que participou da ONG Intervozes. Viveu em Brasília, onde foi editor multimídia durante o processo de deschapabranquização da Agência Brasil, até 2007. Prêmio Vladimir Herzog 2008, categoria internet. Indicado em 2012 ao Best Blog Awards, da Deustchewelle. Ministrou cursos e palestras sobre jornalismo online e interfaces interativas (USP, UERJ, UFSC, PUC-SP, Unimep, Cásper Líbero Comunique-se, Diários Associados, Abraji, Editora Abril, entre outros). Mestre pela ECA-USP na área teoria da comunicação. Curador do Google Street Art Projet 2013. Convidado pelo X Media Lab para keynote e consultoria na Suíça sobre projetos transmídia. Representante brasileiro no consórcio global de world building Planet Junk, com outras 12 universidades do mundo.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •