CÉLIA DE FÁTIMA ROSA DA VEIGA
Doctorate in Education (APPROVED WITH PRAISING) from La Salle University - Canoas - RS, (2022). Academic Master's Degree in Education from La Salle University Center - Canoas (2015) in the Research Line Teacher Training, Theories and Educational Practices. Teacher Specialist in Teaching Methodology from UPF (2005-2006), in Portuguese Language from UNIFRA (2005-2006), in English Language from PUCRS (2009-2010), in Culture and Media: A theoretical and practical approach from PUCSP (2010-2011) and in School Administration and Educational Guidance from UCAMPROMINAS (2019-2020). Graduated in Languages-Portuguese-English and Respective Literatures - Licenciatura-Plena by Centro Universitário Franciscano - UNIFRA (2005). English Language Improvement for one year (Advanced Level) at Adult Community Education, San Mateo Union High School District, California, USA (2007-2008). Member of the Student-Related Study Group - GERES and the Research Group Educational Management in Different Contexts at La Salle University - Canoas-RS, Brazil. Member of the Research Project Team for Higher Education: Access, Course and Results. Editorial Board Member of Revista Franciscana de Educação. Reviewer for the journal Revista Brasileira de Iniciação Científica (Brazilian Journal of Scientific Initiation). Reviewer for the magazines Cenas Educacionais - CEDU, Olhar de Professor and the Journal Research, Society and Development. Member of the Committee of Evaluators of the International Journal of Higher Education - RIESup. Research in the area of Education with emphasis in English Language and Teacher Training. Pedagogical Manager of Bilingual Education and Religious Education at Colégio Franciscano Sant'Anna, Santa Maria-RS. Served as Director Secretary of the Charitable and Literary Society of St. Francis of Assisi - SCALIFRA, for two terms (2012-2019). Member of the team and Pedagogical Manager of Religious Education of SCALIFRA from 2003 to 2021. Member of the University Council UFN (2012-2018). Has experience in the field of education with emphasis on bilingual education, acting mainly in teaching and learning processes in English language, pedagogical teaching practices, religious education and continuing education of in-service teachers. ORCID ID is: https://orcid.org/0000-0002-1138-2660.
Doutora em Educação (APROVADA COM LOUVOR) pela Universidade La Salle - Canoas - RS, (2022). Mestrado Acadêmico em Educação pelo Centro Universitário La Salle - Canoas (2015) na Linha de Pesquisa Formação de Professores, Teorias e Práticas Educativas. Docente Especialista em Metodologia de Ensino pela UPF (2005-2006), em Língua Portuguesa pela UNIFRA (2005-2006), em Língua Inglesa pela PUCRS (2009-2010), em Cultura e Meios de Comunicação: Uma abordagem teórico-prática pela PUCSP (2010-2011) e em Administração Escolar e Orientação Educacional pela UCAMPROMINAS (2019-2020). Graduada em Letras-Português-Inglês-e Respectivas Literaturas - Licenciatura-Plena pelo Centro Universitário Franciscano - UNIFRA (2005). Acadêmica do Curso de Pedagogia pela Universidade La Salle - 2 graduação, 2023). Aperfeiçoamento na Língua Inglesa durante 1 ano (Advanced Level) na Adult Community Education, San Mateo Union High School District, Califórnia, USA (2007-2008). Membro do Grupo de Estudos Relacionados aos Estudantes - GERES e do Grupo de Pesquisa Gestão Educacional nos Diferentes Contextos da Universidade La Salle - Canoas-RS, Brasil. Membro da Equipe do Projeto de Pesquisa Educação Superior: Acesso, Percurso e Resultados. Membro de corpo editorial da Revista Franciscana de Educação. Membro da Comissão de Educação e Cultura da Arquidiocese de Santa Maria, RS. Membro da 15 SECONER Santa Maria, RS. Revisora do periódico Revista Brasileira de Iniciação Científica. Parecerista das Revistas Cenas Educacionais - CEDU, Olhar de Professor e da Journal Research, Society and Development. Membro do Comitê de Avaliadores da Revista Internacional de Educação Superior - RIESup. Pesquisa na área de Educação com ênfase em Língua inglesa e formação de professores. Gestora Pedagógica de Educação Bilíngue e Ensino Religioso no Colégio Franciscano SantAnna, Santa Maria-RS. Exerceu a função de Diretora Secretária da Entidade Sociedade Caritativa e Literária São Francisco de Assis - SCALIFRA, por duas gestões (2012-2019). Membro da equipe e Gestora Pedagógica de Ensino Religioso da SCALIFRA de 2003 até 2021. Membro do Conselho Universitário UFN (2012-2018). Tem experiência na área da educação com ênfase em educação bilíngue, atuando principalmente em processos de ensino e de aprendizagem em língua inglesa, práticas pedagógicas docentes, ensino religioso e formação continuada de professores em serviço. ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1138-2660.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
