Wellington Aguiar de Melo
Master in Education from the University of Brasília - UnB (2015), specialist in Gamification from the University of Pennsylvania (2020) and Post Graduate in Computing applied to education from the University of São Paulo - USP (2022).
He has experience in the creation, management and implementation of projects in the area of educational technology, as well as in the teaching and use of games for cognitive, social and emotional development, with specialization in chess and board games.
He is the coordinator of Educational Technology, responsible for preparing, executing and monitoring distance learning and face-to-face activities, from elementary school to high school, at the Leonardo da Vinci Educational Center.
Specialist in Gamification from the University of Pennsylvania, focusing on the use of game mechanics for gamification in companies, schools or institutions.
Organizer of the "FIX-Festival Interescolar de Chess", an event that brings together more than a thousand children a year from all over the DF, chess practitioners, in a championship where the main objective is to spread the practice of chess and improve learning and socialization.
Teacher/Coordinator of the chess team at the Leonardo da Vinci Educational Center, responsible for coordinating the pedagogical chess activities, taught in the early years classes and STEAM for the final years.
General Director of Mearas Escola de Xadrez, a company specialized in organizing events and chess championships, as well as teaching, inclusion projects and providing services in the chess area.
Mestre em Educação pela Universidade de Brasília - UnB (2015), especialista em Gamificação pela University of Pennsylvania (2020) e Pós graduado em Computação aplicada à educação pela Universidade de São Paulo - USP (2022).
Tem experiência na criação, gestão e implementação de projetos na área de tecnologia educacional, bem como no ensino e utilização de jogos para o desenvolvimento cognitivo, social e emocional, com especialização em xadrez e jogos de tabuleiro.
É coordenador de Tecnologia Educacional, responsável pela elaboração, execução e acompanhamento de atividades EAD e presenciais, desde o fundamental I até o ensino médio, no Centro Educacional Leonardo da Vinci.
Especialista em Gamificação pela University of Pennsylvania, como foco na utilização de mecânicas de jogos para gamificação em empresas, escolas ou instituições.
Organizador do "FIX-Festival Interescolar de Xadrez", evento que reúne mais de mil crianças por ano de todo o DF, praticantes de xadrez, em um campeonato onde o objetivo principal é difundir a prática do xadrez e aprimorar o aprendizado e a socialização.
Professor/Coordenador da equipe de xadrez do Centro Educacional Leonardo da Vinci, responsável por coordenar as atividades do xadrez pedagógico, ministrado nas turmas dos anos iniciais e STEAM para os anos finais.
Diretor Geral da Mearas Escola de Xadrez, empresa especializada na organização de eventos e campeonatos de xadrez, bem como no ensino, projetos de inclusão e prestação de serviços na área enxadrística.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
