Luciana Florêncio de Almeida holds a PhD in Business Economics from FEA / USP. She was a researcher fellow for a pos doc research at Technische Universität München, in Germany at the Department of International Agribusiness. Her master degree is in business administration from UFLA, Minas Gerais, Brazil. She attended as a visiting researcher at the Agricultural Economics Department at the University of Missouri, USA and at Food and Agribusiness Project of the University of Macerata, Italy. Her MSc. dissertation focused in the Brazilian and Canadian dairy market through a corporate strategy approach was granted for the National Council of Science and Technology (CNPq). She is currently full professor at Post Graduate Program at ESPM Business School. Her research interests consist on Agribusiness, Food marketing, Strategy, Alliances, Long Term Relationships and Relationship Marketing. Additionally, she was former CEO at the Brazilian Coffee Exporters Council (CECAFE), and her consulting career includes Strategic Management and Marketing projects through PENSA (FEA / FIA) and Stracta Consulting, attending more than fifteen applied projects in agribusiness companies.
She leads the Agrifood & Franchising Research Group. In 2019, she published by Elsevier Internacional the book ?Coffee Consumption and Strategies in Brazil?.
Luciana Florêncio de Almeida é doutora em Economia de Empresas pela FEA / USP. Foi pesquisador visitante durante pesquisa de Pos Doc na Technical University of Munich no departamento de Agribusiness Internacional. Obteve o título de mestre em administração de empresas pela Universidade Federal de Lavras, Minas Gerais, Brasil. Foi pesquisadora visitante no departamento de Economia Agrícola da Universidade de Missouri, EUA e da Universidade de Macerata, Itália. Tem atuado com projetos de pesquisa e consultoria por meio do PENSA (FEA / FIA) e da Stracta Consulting nas área de marketing e estratégia. Ocupou a posição de diretora executiva do Conselho dos Exportadores de Café do Brasil (CECAFE). Atualmente é professora do Programa de Pós Graduação em Administração da ESPM (PPGA-ESPM) e do Mestrado Profissional em Comportamento do Consumidor.
Lidera os Grupos de Pesquisa Agrifood & Franchising. Seu foco de pesquisa tem sido Cadeias globais de valor ? do campo ao prato; Estratégias de adição de valor e Parcerias estratégicas; Estratégias de marketing de relacionamento, comprometimento e lealdade. Experiência do cliente, Engajamento e jornada do consumidor e amor à marca. Em 2019 publicou pela Elsevier Internacional o livro Coffee Consumption and Strategies in Brazil.