Publicações no BrCris
 

Andrea Dâmaso Bertoldi

Andréa Homsi Dâmaso holds a degree in Pharmacy and Biochemistry from the Catholic University of Pelotas and in Industrial Pharmacy from the Federal University of Rio Grande do Sul, a master's and doctorate in Epidemiology from the Federal University of Pelotas. During his doctorate, he took an internship for six months at the Harvard School of Public Health (Takemi fellow). She is currently associate professor at the Department of Social Medicine at the Faculty of Medicine of the Federal University of Pelotas, and is a professor on the permanent staff of the Graduate Program in Epidemiology. She has a postdoctoral degree at the London School of Economic and Political Sciences - LSE Health in the area of ​​Pharmaceutical Policy and was a visiting researcher at the Harvard School and Harvard Pilgrim Health Care Institute in the Department of Population Medicine. He has experience in Public Health, Statistics, Health Economics and Epidemiology, with an emphasis on Pharmacoepidemiology.
Andréa Homsi Dâmaso possui graduação em Farmácia e Bioquimica pela Universidade Católica de Pelotas e em Farmácia Industrial pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, mestrado e doutorado em Epidemiologia pela Universidade Federal de Pelotas. Durante o doutorado estagiou por seis meses na Harvard School of Public Health (Takemi fellow). Atualmente é professora associada do Departamento de Medicina Social da Faculdade de Medicina da Universidade Federal de Pelotas, sendo professora do quadro permanente do Programa de Pós-graduação em Epidemiologia. Fez pós-doutorado na London School of Economic and Political Sciences - LSE Health na área de Política Farmacêutica e foi pesquisadora visitante da Harvard School and Harvard Pilgrim Health Care Institute no Department of Population Medicine. Tem experiência nas áreas de Saúde Coletiva, Estatística, Economia da Saúde e Epidemiologia, com ênfase em Farmacoepidemiologia.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •