Degree in Advertising from PUCRS (1999), Master in Social Communication, also PUCRS (2002) with the thesis "Picture Analog, Digital and Imaginary, and Ph.D. in Social Communication, at the same university with a thesis entitled "Notes for an approchement between digital games and communication." He was Coordinator of Journalism, Public Relations and Advertising Courses during 2007/2014, and today is Professor in the Master of Creative Industries at FEEVALE University at Novo Hamburgo / RS. Articulator Sector Creative Economy participates in policy development groups coordinated with the Federal Government this Mission in Brazil / Spain / England Production of Digital Content.'s Associate director of Ludema game Studio. Has experience in communications, with an emphasis on new technologies, mainly in the following topics: games, communication , advertising creation, ludology, narrative and cyberculture. Professor at Creative Industrie Master of Feevale University
Formado em Publicidade e Propaganda pela PUCRS (1999), Mestre em Comunicação Social, também pela PUCRS (2002) com a dissertação "Imagem Analógica, Digital e o Imaginário, e Doutor em Comunicação Social, pela mesma universidade, com a tese "Apontamentos para uma aproximação entre jogos digitais e comunicação". Foi Coordenador dos Cursos de Jornalismo, Relações Públicas e Publicidade e Propagada de 2007 a 2014, é Professor do Mestrado de Indústria Criativa da Universidade FEEVALE em Novo Hamburgo/RS. Articulador do Setor de Economia Criativa, participa de grupos de desenvolvimento de políticas articuladas com o Governo Federal, esteve na Missão Brasil/Espanha/Inglaterra de Produção de Conteúdos Digitais. É sócio-diretor da desenvolvedora de jogos Ludema Game Studio. Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em Novas Tecnologias, atuando principalmente nos seguintes temas: games, comunicação, criação publicitária, ludologia, narrativa e cibercultura. Coordenador do Mestrado de Indústria Criativa da Universidade Feevale.