Lívia Lopes Barakat
Professor at Fundação Dom Cabral (FDC) in the fields of international strategy, intercultural management, knowledge management and social impact. PhD in International Business and Knowledge Management from Copenhagen Business School (CBS) in Denmark. Masters in Administration with major on Relationship Marketing from the Federal University of Minas Gerais (Center for Postgraduate Studies and Research in Administration - CEPEAD). Bachelor in Business Administration from UFMG. Livia is permanent faculty at FDC´s Professional Masters (MPA). She is the academic director of the Executive MBA at FDC.Teaches courses in the MPA, Executive MBA, Specialization and in-company programs of Fundação Dom Cabral. Coordinates research projects at the FDC Strategy and International Business Research Center such as the Trajectories of Internationalization of Brazilian Companies. She has taught at SKEMA Business School in partnership with FDC and at PUC-MG. She has also consulted in the fields of market research and statistics. Areas of interest: international strategy, internationalization of Brazilian companies, knowledge management, socio-environmental impact, culture and human rights, scientific and statistical research methodology.
Professora da Fundação Dom Cabral (FDC) nas áreas de estratégia internacional, gestão intercultural, gestão do conhecimento e impacto socioambiental. PhD em Negócios Internacionais e Gestão do Conhecimento pela Copenhagen Business School (CBS) na Dinamarca. Mestre em Administração com ênfase em Marketing de Relacionamento pela Universidade Federal de Minas Gerais (Centro de Pós-Graduação e Pesquisa em Administração - CEPEAD). Graduada em Administração pela UFMG. É docente permanente do Programa de Mestrado Profissional em Administração (MPA) da FDC. É coordenadora acadêmica do Executive MBA da FDC. Ministra disciplinas no MPA, no Executive MBA, na Especialização e em programas in-company da Fundação Dom Cabral. Coordena pesquisas no Núcleo de Estratégia e Negócios Internacionais da FDC como a Trajetórias FDC de Internacionalização das Empresas Brasileiras. Lecionou na SKEMA Business School em parceria com a FDC e na PUC-MG. Gerenciou projetos internacionais na FDC como o Conselho Consultivo Internacional, a parceria da FDC com a SKEMA Business School e o Projeto AL-LAs de Internacionalização de Cidades em parceria com a Prefeitura Municipal de Belo Horizonte, financiado pela União Europeia. Áreas de interesse: estratégia internacional, internacionalização de empresas brasileiras, gestão do conhecimento, impacto socioambiental, cultura e direitos humanos, metodologia de pesquisa científica e estatística.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos