Publicações no BrCris
 

Fabio Lucas Pierini

Com pós-doutorado em Estudos Literários pela Unesp FCL/CAr, é Doutor em Estudos Linguísticos, Literários e Tradutológicos em Francês pela Universidade de São Paulo (USP) e mestre em Estudos Literários pela Unesp FCL Araraquara, leciona Língua e Literatura Francesas na Universidade Estadual de Maringá (UEM) com ênfase em Teoria e Crítica da Literatura Fantástica no programa de Pós-graduação em Letras; Tradução e Interpretação no curso de Graduação em Secretariado Executivo Trilíngue; e Didática do Ensino de Língua Francesa no curso de Graduação em Letras. Desenvolve atualmente um projeto de pesquisa docente sobre a Sociocrítica da Literatura Fantástica a partir das narrativas finisseculares de Jean Lorrain e suas ligações com ETA Hoffmann et Franz Kafka. Orienta em nível de Iniciação Científica e de Mestrado em Literatura Fantástica, Insólito, Realismo Mágico e Conto Maravilhoso.
PhD in Linguistics, Literary and Translation Studies in French from the University of São Paulo (USP) and a Masters in Literary Studies at Unesp FCL Araraquara, teaches French language and French literature at the State University of Maringa (UEM) with emphasis in Theory and Criticism of Fantastic Literature at the Post-graduation Literary program; Translation and Interpretation in Undergraduate course Trilingual Executive Secretary; and Didactics of French Language Teaching in Undergraduate course Language and Literature. He develops currently a faculty research project on Sociocritics of Fantastic Literature from ending century narratives of Jean Lorrain and its links to ETA Hoffmann and Franz Kafka. Beyond the borders of the fantastic narrative, explores the possibilities of the theories of cognition and evolution applied to literary analysis in search of the reasons that enable the convergence of interests between author and reader and relations between the referential reality depiction and the creative process of imaginary narratives in general.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •