Publicações no BrCris
 

Mariana Parise Brandalise Dalsotto

Ph.D. in the Graduate Program of Education of the University of Caxias do Sul (UCS), with a period as a Visitor Graduate Researcher at the University of California, Los Angeles (UCLA). CAPES fellow. Mariana has a Master's Degree in Education from the University of Caxias do Sul (2016) and is Graduated in Pedagogy from the same university (2014). His current research is dedicated to studying the Culture Circles in Rio Grande do Sul, analyzing the literacy movement carried out by (and from) Paulo Freire in the state. She participates in the Research Group History of Education, Immigration and Memory (GRUPHEIM) and in the Education Observatory of UCS in Line 3 - Freirean Studies. Her Master's research involved non-formal education processes, focusing on the educational process that involves catechesis. She used as reference the Paulo Freire´s thought seeking to deepen the concepts of education, formation, humanization, awareness, being more, among others.
Professora da Secretaria Municipal de Educação (SMED) de Caxias do Sul. Doutora, com bolsa PROSUC/CAPES, no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Caxias do Sul (UCS), tendo período como Visiting Graduate Researcher na Universidade da Califórnia, Los Angeles (UCLA), com bolsa do Programa de Doutorado Sanduíche no Exterior (PDSE) da CAPES. Mestre em educação pela Universidade de Caxias do Sul (2016) e Graduada em Pedagogia pela mesma universidade (2014). Sua tese foi dedicada a estudar os Círculos de Cultura no Rio Grande do Sul, fazendo uma análise do movimento de alfabetização realizado por (e a partir de) Paulo Freire no Estado. Na pesquisa de mestrado dedicou-se a investigar sobre os processos de educação não-formais, com foco no processo educacional que envolve a catequese. Utilizou como fundamento o pensamento de Paulo Freire buscando aprofundar os conceitos de "educação", "formação", "humanização", "conscientização", "ser mais", entre outros. Participa do Grupo de Pesquisa História da Educação, Imigração e Memória (GRUPHEIM). É editora de seção da Revista Conjectura (UCS), na área da Educação.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •