Master in Philosophy, University of Brasília (PPG-FIL/ UnB, 2019). Graduated in Philosophy from the same University (FIL/ UnB, 2016). I started the Political Science course at the University of Brasília (IPOL/UnB, Bachelor Interrupted 2016-2018). I worked as a Professor at the Federal Institute of Brasília (IFB/ Campus Samambaia/ 2020-2022) and also at the State Department of Education of the Federal District (SEEDF/ 2018-2022). During graduation, I was a fellow of the Institutional Scholarship Program of Scientific Initiation (PIBIC/ CNPq), developing articles about Knowledge Theory at the Department of Philosophy of the University of Brasília (FIL/UnB). In short, I have an interest in the most diverse areas and periods of Philosophy, especially in the historical-critical studies of ontology and epistemology in the classical period, but also in the ethical and political aspects of the Platonic and Aristotelian philosophies. Currently, I am researching in the Doctorate the relationship between 'phronesis' and 'sophia' in Aristotle's thought, in order to observe the extent to which theoretical knowledge is related to practical knowledge. I am also interested in the processes and objectives of student education, understanding that every educational theory has its apex in the educator-student doing and in the reciprocal teaching-learning relationships. In this sense, I reveal a deep interest in the teaching activity and in the educational pillars of construction, decentralization and democratization of knowledge.
Mestre em Filosofia pela Universidade de Brasília (PPG-FIL/ UnB, 2019). Graduado em Filosofia, com dupla habilitação (Licenciatura e Bacharelado) pela mesma Universidade (FIL/ UnB, 2016). Iniciei o curso de Ciência Política na Universidade de Brasília (IPOL/ UnB, Bacharelado Interrompido 2016-2018). Atuei como Docente junto ao Instituto Federal de Brasília (IFB, Campus Samambaia/ 2020-2022) e também na Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal (SEEDF/ 2018-2022). Durante o Mestrado, fui bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES). Durante a graduação, fui bolsista do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação Científica (PIBIC/ CNPq) desenvolvendo artigos acerca da Filosofia Antiga junto ao Departamento de Filosofia da Universidade de Brasília (FIL/ UnB). Sócio efetivo da Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos (SBEC). Em suma, possuo interesse nas mais diversas áreas e períodos da Filosofia, sobretudo nos estudos histórico-críticos da ontologia e da epistemologia no período clássico, mas também nos temas éticos e políticos da filosofia. Atualmente, pesquiso no Doutorado a relação entre 'phronesis' e 'sophia' no pensamento de Aristóteles, a fim de observar em que medida o saberes teóricos se relacionam com o saberes práticos. Interesso-me, ademais, pelos processos e pelos objetivos da formação discente, entendendo que toda teoria educacional tem seu ápice no fazer educador-educando e nas recíprocas relações de ensino-aprendizagem. Neste sentido, revelo um profundo interesse na atividade docente e nos pilares educacionais de construção, descentralização e democratização do saber.