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Ronaldo Rodrigues de Paula

I am a Tenored Teacher at Secretaria de Educação de Mato Grosso do Sul. I hold a PhD in Theoretics and Descriptive Linguistics from Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) in the research field of formal Syntax with the dissertation "Alternância Conjuntivo/Disjuntiva em Shimakonde" defended in 2020. From the same institution, I hold a Master's degree in the research field of indigenous languages with the Thesis "Aspectos de Morfossintaxe Shimakonde". I hold a graduation degree in English Language and its literatures and Portuguese Language and its literatures from Universidade Federal de São João del Rei (UFSJ) obtained in 2013. I am also a member of the research group "Laboratório de Línguas Indígenas e Afrincanas": http://www.letras.ufmg.br/laliafro/. My main focus are Syntax, Morphology, Phonology, Prosody and Pragmatics. I alvo have published papers in Corpus Linguistics, Sistemic-Functional Linguistics, Cognitive Linguistics and Language Variation and Change.
Professor de Educação Básica Efetivo da Secretaria da Educação de Mato Grosso do Sul. Possui doutorado em Linguística Teórica e Descritiva da linha de pesquisa em sintaxe formal pelo Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos (Poslin) da Faculdade de Letras (Fale) da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) defendido em março de 2020 com o título "Alternância Conjuntivo/Disjuntiva em Shimakonde". Possui mestrado pelo mesmo programa e área, na linha de pesquisa em gramáticas de línguas indígenas, defendido em dezembro de 2015, com o título "Aspectos de Morfossintaxe Shimakonde". Graduou-se em Letras pela Universidade Federal de São João Del-Rei (UFSJ) em 2013. Faz parte do grupo de pesquisa "Laboratório de Línguas Indígenas e Africanas": http://www.letras.ufmg.br/laliafro/ Seu âmbito de atuação inclui as áreas de Sintaxe, Morfologia, Fonologia, Prosódia e Pragmática. Também possui trabalhos publicados em Linguística de Corpus, Linguística Sistêmico-Funcional, Linguística Cognitiva e Variação e Mudança linguística.

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