Publicações no BrCris
 

Vanessa Cardozo Brandão

Associate Professor at the Department of Social Communication at UFMG (Federal University of Minas Gerais) since 2015. PhD in Literature Studies - Comparative Literature at UFF (Fluminense Federal University), Master in Portuguese Language Literature at PUC Minas (Pontifical Catholic University of Minas Gerais) Gerais, 2005), Specialist in Strategic Marketing Management from FACE / UFMG, Graduated in Social Communication - Advertising from Federal University of Minas Gerais (1997). Coordinator of "Entremeios - Reading and Study Group on Convergence between Media and Literature". Member of the research groups: a) Affects: Communication, Accessibility and Vulnerabilities (CNPq / UFMG); b) NucCon (Research Center on Intermediate Connections - CNPq / UFMG). She was a teacher for 15 years at the Faculty of Communication and Arts of PUC Minas. Has experience in Communication, focusing on ADVERTISING, and in Comparative Literature, acting on the following subjects: strategies and languages ​​of consumption in digital culture; rhetoric and poetics in advertising discourse; storytelling and narrativity in contemporary advertising; boundaries between media, communication and literature; intermidiality and interart studies; postmodernity and literary production; comparative literature.
Professora Adjunta do Departamento de Comunicação Social da UFMG (Universidade Federal de Minas Gerais) desde 2015. Doutora em Estudos de Literatura - Literatura Comparada pela UFF (Universidade Federal Fluminense), Mestre em Literaturas de Língua Portuguesa pela PUC Minas (Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais, 2005), Especialista em Gestão Estratégica de Marketing pela FACE/UFMG, Graduada em Comunicação Social - Publicidade e Propaganda pela Universidade Federal de Minas Gerais (1997). Coordenadora do Entremeios - Grupo de Leitura e Estudo da Convergência entre Mídia e Literatura. Integrante dos grupos de pesquisa: a) Afetos: Comunicação, Acessibilidade e Vulnerabilidades (CNPq/UFMG); b) NucCon (Núcleo de Pesquisa em Conexões Intermidiáticas - CNPq/UFMG). Foi docente por 15 anos na Faculdade de Comunicação e Artes da PUC Minas. Tem experiência na área de Comunicação com ênfase em Publicidade, e em Literatura Comparada, atuando principalmente nos seguintes temas: estratégias e linguagens do consumo na cultura digital; estéticas midiáticas; retórica e poética no discurso publicitário; storytelling e narratividade na publicidade contemporânea; fronteiras entre mídia, comunicação e literatura; intermidialidade e estudos interartes; pós-modernidade e produção literária; literatura comparada.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •