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Jose Guilherme Coelho Baeta

He obtained his Bachelor's Degree in Mechanical Engineering at Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (1994), then his Master?s Degree in Automobile Engineering (Master FIAT-PUC- 1995) and his Ph.D in Mechanical Engineering at the Universidade Federal de Minas Gerais (2006). He has wide experience in Mechanical Engineering, with emphasis on energy applications, specializing in the following subjects: engine pre-development, racing engine design and tuning techniques; internal combustion engine development; development of disruptive strategies for injection & ignition systems calibration as applied to multi-fuel engine development, aiming at minimizing fuel consumption and increasing engine efficiency using renewable fuels. From 2007 to 2010 as Technical Director of Sygma Motors was responsible for the specification, construction and operation of the first complete R&D laboratory for internal combustion engines installed in Brazil at VSE. As a result, the first direct injection combustion chamber design running on CNG & ethanol was developed with an efficiency superior to diesel engines of the same class. From 2011 to 2012 as R&D Specialist Project Manager at Fiat Powertrain Brazil, one of the main activities lay in the development of a Highly Boosted & Efficient PFI & DI engine concept for the Latin American market. Based on peculiar Market requirements, technologies as downsizing combined with down-speeding have been implemented during the investigation phase in order to create a high efficiency ethanol engine concept at low cost enabling the industrialization of this concept to achieve a bigger market share in the near future. As a result of the first investigation phase 2 tons SUV Demo-car coupled with a highly boosted & efficient 1.4 l Ethanol PFI engine was presented to the board achieving 40% brake efficiency, superior torque availability on wheels and competitive fuel mileage compared to its predecessor 2.4l Gasoline engine. From february 2015 onwards He became a Adjunct Professor at Federal University of Minas Gerais, being General Coordinator of the Automotive Technology Center and the coordinator of Embrapii UFMG Powertrain Unit.
possui graduação em Engenharia Mecânica pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (1994), pós-graduação em Engenharia Automobilística (Master FIAT-PUC- 1995) e doutorado em Engenharia Mecânica pela Universidade Federal de Minas Gerais (2006). Tem experiência na área de Engenharia Mecânica, com ênfase em Energia, atuando principalmente nos seguintes temas: Desenvolvimento de novos Conceitos de motopropulsores, Pré-desenvolvimento e preparação de motores de competição. Especialização em estratégias de calibração e ajustes de sistemas de controle eletrônico de motores, e desenvolvimento de motores multicombustível com foco na aplicação de combustíveis renováveis. Como Diretor Técnico da Sygma Motors teve oportunidade ímpar de ser responsável pelo projeto, concepção e operação do primeiro laboratório completo de pesquisa e desenvolvimento de motores de combustão interna de alta tecnologia no Brasil instalado na VSE. Na Fiat Powertrain ocupou a posição de Gerente de Projetos Especiais de P&D no Brasil, onde a atividade principal tem sido o desenvolvimento de conceitos de Motores a Etanol turbo alimentados de elevada eficiência de injeção Direta e Indireta para aplicação no mercado Latino americano. Como resultado da primeira fase de investigação um veículo SUV demonstrador de aproximadamente duas toneladas movido com um motor 1.4 de injeção indireta a etanol turboalimentado foi apresentado ao conselho Diretor com 40% de eficiência global e e disponibilidade de torque superior nas rodas, bem como autonomia equivalente comparado ao seu predecessor com 2.4l movido a gasolina. A partir de Fevereiro de 2015 atua como Professor Adjunto na Universidade Federal de Minas Gerais, sendo coordenador Geral do Centro de Tecnologia Automotiva e coordenador da Unidade Embrapii UFMG Powertrain.

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