Pablo Eugênio Mendes
Consultant, lecturer and researcher on subjects related to social hermeneutics, ethics, technology, language and communication. More specifically, investigates, analyzes and develops projects aimed at connection points and possible mediations between humanism, sustainability concept of the person, company, and contact and impact of information and communication technology (ICT). Has training in Philosophy, Social Sciences and Computation, lato sensu post-graduation linked Philosophy and Social Anthropology; Information Technology and Communication (ICT) and IT Governance. On the strict sense, includes the areas of Education and Technologies; Hermeneutics and Ethics.
Doutor em Educação pela Universidade LaSalle/Canoas na Linha de Pesquisa Formação de Professores, Teorias e Práticas Educativas. Mestre em Educação pela Universidade LaSalle/Canoas na Linha de Pesquisa Formação de Professores, Bacharel e Licenciado em Filosofia pela Universidade Federal de Uberlândia, Bacharel em Sistemas de Informação pela Faculdade Politécnica de Uberlândia. Membro do grupo de pesquisa Educação Intercultural (GPEI) na Universidade Lasalle (Unilasalle). Pesquisador autônomo ligado as áreas de Formação Continuada de Professores; Epistemologia Outra e Educação Descolonial; Interculturalidade Crítica e Educação Popular. Integrante do projeto de pesquisa "Interculturalidade na formação de professores desde América Latina: perspectivas descoloniais". Atualmente atua como professor independente no contexto de formação de professores; atua como professor independente para alfabetização digital e formação de programadores fullstack.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos