Bachelor of Law at UDF Centro Universitário (1998); training in Systemic Family Constellation at Instituto Brasileiro de Psicanálise Clínica (2020) and at Centro de Mediadores (2021); training in Familiar Extrajuditial Mediation at Faculdade Focus (2023); bachelor of Letters-Translation English and French at Universidade de Brasília (1997, 2004), Licenciate of English by the Programa Esp. de Formação Pedagógica de Docentes at Centro Universitário de Brasília (2004), and bachelor of Letters-Translation English at Universidade de Brasília (1997). Specialist in Litteracies and Interdisciplinary Practices at Universidade de Brasília (2015). Specialist in Justice System - Conciliation, Mediation and Restorative Justice at Universidade do Sul de Santa Catarina (2021). Master in Linguistics at Universidade de Brasília (2017). Her professional experience as a mediator covers the social, judicial and extrajudicial mediation, and as a teacher of English and French as Foreign Language of the State Department of Education of the Federal District (SEEDF) in basic education covers the use of digital technologies in interdisciplinary projects, the production of teaching material and the vital project. She is currently a member of the groups of studies and Research in "Language, Speech and Representation "(GEDIS), and Language, Literacy and Speech Analysis (GEPLAD); and the Center for Language and Society Studies (NELiS) at Universidade de Brasilia. Her topics of interest in research, centered in the areas of Critical Discourse Analysis (ADC) and Theory of Social Semiotics of Multimodality (TSSM), include school violence prevention, multimodal discursive representations, the constitution of identities, peace culture and education for peace.
Possui graduação em Direito (1998) pela Associação de Ensino Unificado de Brasília, atual UDF Centro Universitário; formação em Constelação Familiar Sistêmica pelo Instituto Brasileiro de Psicanálise Clínica (2020) e pelo Centro de Mediadores (2021); formação em Mediação Familiar Extrajudicial pela Faculdade Focus (2023); graduação em Letras Tradução Inglês (1997) e Francês (2004) pela Universidade de Brasília; licenciatura em Inglês obtida pela graduação em Programa Esp. de Formação Pedagógica de Docentes pelo Centro Universitário de Brasília (2004); especialização em Sistema de Justiça: Conciliação, Mediação e Justiça Restaurativa (2021) pela Universidade do Sul de Santa Catarina; especialização em Letramento e Práticas Interdisciplinares nos Anos Finais (2015) e mestrado em Linguística pela Universidade de Brasília (2017). Sua experiência profissional como mediadora abrange a mediação social, judicial e extrajudicial, e como professora de LEM-Inglês e Francês da Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal (SEEDF) na educação básica abrange o uso de tecnologias digitais em projetos interdisciplinares, a produção de material pedagógico e o projeto de vida. Atualmente é membro do Grupo "Língua, Discurso e Representação"(Gedis), do Grupo de Estudos e Pesquisas em Linguagem, Letramento e Análise de Discurso (GEPLAD) e do Núcleo de Estudos de Linguagem e Sociedade (NELiS). Seus tópicos de interesse em pesquisa,centrados nas áreas de Análise de Discurso Crítica (ADC) e da Teoria da Semiótica Social da Multimodalidade (TSSM), compreendem a prevenção à violência escolar, as representações discursivas multimodais, a constituição de identidades, a cultura de paz e a educação para a paz.