Juliana Xavier Moimás
Doctoral student, attending Master?s Degree in Education by the Graduate Program in Education of the Faculty of Philosophy and Sciences, State University of São Paulo ? UNESP - Marília Campus, in the Research line: Theory and Pedagogical Practices. Its focus is on studies of the National Common National Curriculum for Early Childhood Education, as a public policy of curriculum. She holds a degree in Pedagogy at the Paulista University (2015, habilitation in School Management, Teaching in Early Childhood and early years of Child Education), graduation in Portuguese and English by Centro Universitário Toledo (2011), specialization in Portuguese Language and Literature and specialization in Distance Education Training. She works on Research Lines of Public Policies, Pedagogical Research and Teacher Training, in the group GEPPECC (Group of Studies in Pedagogycal Research and Scientific Culture).
She is currently a school principal at Escola Municipal "Professor Dario Angelo Tantin", in the Municipal Education Office of Birigui, SP, former teacher of Ensino Fundamental I, Childhood education and coordinator of the Child Education Area, where she carried out functions related to the genesis and implementation/articulation of ongoing training processes in the service of teachers and network managers. She tutored and monitored initial teacher training courses, she has experience in the area of Education, with emphasis on teacher training.
Doutoranda e Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Faculdade de Filosofia e Ciências, da Universidade Estadual Paulista (UNESP), Campus de Marília, na linha de Pesquisa: Teoria e Práticas Pedagógicas. Estudou a Base Nacional Comum Curricular Nacional para Educação Infantil, enquanto política pública de currículo. Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Paulista (2015, habilitação em Gestão Escolar, Docência na Educação Infantil e nos Anos Iniciais do Ensino FundamentaI), graduação em Letras - Português e Inglês pelo Centro Universitário Toledo (2011), especialização em Língua Portuguesa e Literatura e especialização em Formação em Educação a distância. Atua nas linhas de Pesquisa: Políticas Públicas (curriculares), Pesquisa Pedagógica e Formação de Professores, no grupo GEPPECC - Grupo de Estudos em Pesquisa Pedagógica e Cultura Científica).
Atualmente é diretora da Escola Municipal "Professor Dario Angelo Tantin", na Secretaria Municipal de Educação de Birigui - SP, já tendo atuado como professora de Ensino Fundamental I, Educação Infantil e coordenadora da Área de Educação Infantil, onde exerceu funções relacionadas à gênese e implementação/articulação dos processos de formação continuada em serviço dos docentes e gestores da rede. Trabalhou na posição de tutora e monitora em cursos de formação inicial de docentes. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Formação de professores.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
