Publicações no BrCris
 

Luso Soares Madureira

Doctor in Education (with research focused on Pedagogical Robotics) from the Pontifical Catholic University of Goiás (PUC Goiás - 2021), in the research line of Education Theories and Pedagogical Processes. Doctorate carried out with Teaching Internship in the discipline of Epistemology of Science by the Federal University of Goiás (UFG - 2020). Master in Science Teaching (with research focused on the teaching-learning of Mathematics with the aid of Programmable Robots) from Universidade Cruzeiro do Sul (UNICSUL - 2016), in the research line of Computational Technologies Applied to Science and Mathematics Teaching. He is a specialist (lato-sensu) in three areas that are linked to Mathematics Education, they are: Mathematics in Early Childhood Education and early years by UNINTER (2023); Teaching in Mathematics Teaching with emphasis on Probability and Statistics by FACIMAB (2011); and in Teaching in Mathematics Teaching with emphasis on Youth and Adult Education (EJA) by FACIMAB (2011). He is also a specialist (lato-sensu) in three areas with a focus on Educational Technologies, namely: Games and Gamification in Education by UNINTER (2021); Educational Robotics by UNINTER (2021); and in Educommunication and Technology by UNINTER (2021). He is also a specialist (lato-sensu) in three areas with a focus on School Inclusion and Pedagogy, namely: Neuroeducation: How to Teach the Way the Brain Learns by UNINTER (2023); Inclusive Education by UNICSUL (2023); and in Early Childhood Education by UNINTER (2021). Finally, he is a specialist (lato-sensu) in three areas related to School/Public Administration, namely: School Management by UNINTER (2021); School Supervision by UNINTER (2022); Educational Guidance by UNINTER (2022); and in MBA Accountability, Governability and Public Governance by UNINTER (2022). In addition to these specializations, he has a degree/license degree in two areas that complement each other, namely: Pedagogy from Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA - 2016) and Mathematics from Universidade Estadual do Tocantins (UNITINS - 2010). He is a member and researcher at KADJÓT (Interinstitutional Group for Studies and Research on the relationship between Technologies and Education). He has experience in the area of ​​education and technologies with a concentration in mathematics education, digital technologies, teacher training, educational management and in pedagogical didactic projects involving the teaching-learning of mathematics in early childhood education, in the early and final years of elementary school, in teaching secondary and higher education.
Doutor em Educação (com pesquisa focada em Robótica Pedagógica) pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC Goiás - 2021), na linha de pesquisa de Teorias da Educação e Processos Pedagógicos. Doutorado realizado com Estágio Docência na disciplina de Epistemologia da Ciência pela Universidade Federal de Goiás (UFG - 2020). Mestre em Ensino de Ciências (com pesquisa focada no ensino-aprendizagem de Matemática com auxílio de Robôs Programáveis) pela Universidade Cruzeiro do Sul (UNICSUL - 2016), na linha de pesquisa de Tecnologias Computacionais Aplicadas ao Ensino de Ciências e Matemática. É especialista (lato-sensu) em três áreas que são ligadas a Educação Matemática, são elas: Matemática na Educação Infantil e anos iniciais pela UNINTER (2023); Docência no Ensino da Matemática com ênfase em Probabilidade e Estatística pela FACIMAB (2011); e em Docência no Ensino da Matemática com ênfase em Educação de Jovens e Adultos (EJA) pela FACIMAB (2011). É também especialista (lato-sensu) em três áreas com foco em Tecnologias Educacionais, são elas: Games e Gamificação na Educação pela UNINTER (2021); Robótica Educacional pela UNINTER (2021); e em Educomunicação e Tecnologia pela UNINTER (2021). É ainda especialista (lato-sensu) em três áreas com concentração em Inclusão Escolar e em Pedagogia, são elas: Neuroeducação: Como Ensinar da Forma que o Cérebro Aprende pela UNINTER (2023); Educação Inclusiva pela UNICSUL (2023); e em Educação Infantil pela UNINTER (2021). Por fim, é especialista (lato-sensu) em três áreas coligadas a Administração Escolar/ Pública, são elas: Gestão Escolar pela UNINTER (2021); Supervisão Escolar pela UNINTER (2022); Orientação Educacional pela UNINTER (2022); e em MBA Accountability, Governabilidade e Governança Pública pela UNINTER (2022). Além dessas especializações, é graduado/licenciado em duas áreas que se complementam, são elas: Pedagogia pela Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA - 2016) e em Matemática pela Universidade Estadual do Tocantins (UNITINS - 2010). É membro e pesquisador do KADJÓT (Grupo Interinstitucional de Estudos e Pesquisas sobre as relações entre as Tecnologias e a Educação). Tem experiência na área de educação e tecnologias com concentração em educação matemática, tecnologias digitais, formação de professores, gestão educacional e em projetos didáticos pedagógicos envolvendo o ensino-aprendizagem de matemática na educação infantil, nos anos iniciais e finais do ensino fundamental, no ensino médio e no ensino superior.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •