Associate Professor IV at the Department of Biology and Zoology at the Institute of Biosciences (IB) at the Federal University of Mato Grosso (UFMT). Scholarship holder of the Research Support Foundation of the State of Mato Grosso FAPEMAT. Degree in Biological Sciences (UNEMAT 2002); Master in Education (UFMT 2004) and PhD in Education, area: Science and Mathematics Teaching (USP 2009), having completed a postdoctoral degree at the Institute of Biology of the Federal University of Bahia (UFBA - 2018). He worked in the Epidemiological Surveillance of SES-MT and did mobility internships at the Institute of Child Studies at the University of Minho, in Braga - Portugal (2007) and at the Center for Scientific and Technological Education at the Kwazulu-Natal University in Durban, South Africa (2015). She is the editor of the Brazilian Journal of Research in Science Teaching (RBPEC). He has experience in coordinating inter-institutional research and technological development projects, having approved funding with the public notice: 1. Observatório da Educação, CAPES (2010 to 2015); 2. Impacts of the Pandemic, CAPES (2022 to 2025). He founded and led the Mathematics Education and Science Teaching Research Group (GPEMEC) at UFS, from 2009 to 2020, having approved projects at FAPITEC for the development of emerging research groups. He has experience in the area of #8203;#8203;Education, with an emphasis on Scientific Education and Health Education, with an interest mainly in the following topics: 1. Educational technologies: large-scale assessments; monitoring of vulnerabilities with a focus on affectivity; 2. Non-rational elements of learning about nature (affective and identity) from the understanding of Ecofeminist movements.
Professora associada IV do Departamento de Biologia e Zoologia do Instituto de Biociências (IB) da Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Bolsista da Fundação de Amparo a Pesquisa do Estado de Mato Grosso FAPEMAT. Licenciada em Ciências Biológicas (UNEMAT 2002); Mestra em Educação (UFMT 2004) e Doutora em Educação, área: Ensino de Ciências e Matemática (USP 2009), tendo concluído pós-doutorado no Instituto de Biologia da Universidade Federal da Bahia (UFBA - 2018). Atuou na Vigilância Epidemiológica da SES-MT e fez estágios de mobilidade junto ao Instituto de Estudos da Criança da Universidade do Minho, em Braga - Portugal (2007) e no Centro de Educação Científica e Tecnológica da Universidade Kwazulu-Natal em Durban, na África do Sul (2015). É editora na Revista Brasileira de Pesquisa em Ensino de Ciências (RBPEC). Tem experiência na coordenação de projetos interinstitucionais de pesquisa e desenvolvimento tecnológico tendo aprovado financiamento junto ao edital: 1. Observatório da Educação, CAPES (2010 a 2015); 2. Impactos da Pandemia, CAPES (2022 a 2025). Fundou e liderou o Grupo de Pesquisa Educação Matemática e Ensino de Ciências (GPEMEC) na UFS, desde 2009 até 2020, tendo aprovado projetos na FAPITEC para desenvolvimento de grupos emergentes de pesquisa. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Científica e Educação em Saúde, com interesse principalmente nos seguintes temas: 1.Tecnologias educacionais: avaliações em larga escala; monitoramento de vulnerabilidades com foco em afetividade; 2. Elementos não racionais da aprendizagem sobre a natureza (afetivos e identitário) a partir da compreensão dos movimentos Ecofeministas.