Permanent professor at the Postgraduate Program in Teaching Natural Sciences and Mathematics at the Fundação Universidade Regional de Blumenau. He is currently coordinating the Physics degree course. Post Doctorate at the University of Minho - Braga - Portugal with the theme Information Literacy in Science teaching.
He works on the following themes: Meaningful and Active Learning, Concept Construction, Science Teaching and Physics Teaching.
Leader of the Educational Technology Study Group where he works and develops his line of research on the following topics: Physics Education, Technological Education, Science for All, Information Literacy and the use of Computational Thinking in Science.
The interest in Science Education, accompanied by technological and conceptual innovations, as a way to assist the new generation in the development of higher-order thinking skills. It is assumed that basic ideas, which are at the heart of all science and mathematics and basic themes, that shape life and literature, are simple but powerful ideas for understanding science concepts, and that is what motivates the development of research in the Teaching Area. According to David Ausubel, the search for the improvement of basic concepts in science education is what supports a differentiated need to teach, motivate and awaken interest in science, making learning meaningful.
Professor permanente do Programa de Pós Graduação em Ensino de Ciências Naturais e Matemática da Fundação Universidade Regional de Blumenau. Atualmente esta coordenando o curso de Física grau Licenciatura. Pós Doutorado na Universidade do Minho - Braga - Portugal com o tema Literacia da Informação no ensino de Ciências. Atua nos seguintes temas: Aprendizagem Significativa e Ativa, Construção de Conceitos, Ensino de Ciências e Ensino de Física.
Líder do Grupo de Estudo em Tecnologia Educacional onde atua e desenvolve a sua linha de pesquisa nos seguintes temas: Ensino de Física, Educação Tecnológica, Ciências para Todos e Literacia da Informação.
O interesse no Ensino de Ciências, acompanhado das inovações tecnológicas e conceituais, como forma de auxiliar a nova geração no desenvolvimento de habilidades do pensamento de ordem superior. Parte-se do pressuposto que ideias básicas, que se encontram no cerne de toda a ciência e matemática e temas básicos é que dão forma à vida e à literatura, são ideias simples mas poderosas para o entendimento de conceitos de ciências, e é o que motiva o desenvolvimento de pesquisas na Área de Ensino. De acordo com David Ausubel, a busca pelo aprimoramento de conceitos básicos no ensino de Ciências é o que sustenta uma necessidade diferenciada de se ensinar, motivar e despertar o interesse pela ciência, fazendo com que a aprendizagem seja significativa. Apontada pela AD Scientific Index Ltd. como destaque em 2021 com indicação no Latin America Scientist and University Rankings 2021