Publicações no BrCris
 

Maria Fernanda Alves Garcia Montero

Graduated in Philosophy - Full Degree from UNIFAI - Centro Universitário Assunção (2008), Master in Education: History, Politics, Society (in the research line: School and Culture: Perspectives of Social Sciences) from the Pontifical Catholic University of São Paulo (2011 ), Doctorate in Education: History, Politics, Society (in the line of research School institution: organization, pedagogical practices and training of educators) from the Pontifical Catholic University of São Paulo (2016) and a degree in Pedagogy from the University Nove de Julho - UNINOVE ( 2019). She developed a research internship as a visiting researcher at the Universidad de Alcalá-Campus Guadalajara (ES), with funding from the Sandwich Doctorate Program abroad (PDSE), provided by CAPES (Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel). Worked as an Intern Professor at the institutions: Colégio São Camilo-Cardeal Motta (2007); E.E. Brasílio Machado (2007/2008) and E.E. Júlio Ribeiro (2008). She served as Assistant Professor at the Institute for Accounting, Actuarial and Financial Research (FIPECAFI). She served as a teacher in the Pedagogy course and as a member of the NDE (Structuring Teaching Nucleus) of the Philosophy Degree course at Faculdade EBRAMEC. She was part of the research project entitled "Public policies for teaching staff: the formation of a philosophy teacher in high school", coordinated by Prof. Dr. Ivetti Magnani and developed at UNIFAI - Centro Universitário Assunção (2008/2009). She was also part of the project "School organization and pedagogical practices" coordinated by Profa.Dra. Alda Junqueira Marim (2013/2014) and developed at PEPG in Education: History, Politics, Society at PUC-SP, and the project "Investigación y diffusión educativa: universidad y escuela", coordinated by Prof.Dr.Mario Martín Bris (2015 / 2016) developed at the Faculty of Education of the University of Alcalá.
Possui graduação em Filosofia - Licenciatura Plena pelo UNIFAI - Centro Universitário Assunção (2008), Mestrado em Educação: História, Política, Sociedade (na linha de pesquisa: Escola e Cultura: Perspectivas das Ciências Sociais) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2011), Doutorado em Educação: História, Política, Sociedade (na linha de pesquisa Instituição escolar: organização, práticas pedagógicas e formação de educadores) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2016) e graduação em Pedagogia pela Universidade Nove de Julho - UNINOVE (2019). Desenvolveu estágio de pesquisa como investigadora visitante na Universidad de Alcalá-Campus Guadalajara (ES), com financiamento do Programa de Doutorado Sanduíche no Exterior (PDSE), proporcionado pela CAPES (Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Ensino Superior). Atuou como Professora Estagiária nas instituições: Colégio São Camilo-Cardeal Motta(2007); E.E. Brasílio Machado(2007/2008) e E.E. Júlio Ribeiro(2008). Atuou como Professora Assistente na Fundação Instituto de Pesquisas Contábeis, Atuariais e Financeiras (FIPECAFI). Atuou como Professora no curso de Pedagogia e como membro do NDE (Núcleo Docente Estruturante) do curso de Licenciatura em Filosofia da Faculdade EBRAMEC. Fez parte do projeto de pesquisa intitulado "As políticas públicas de pessoal docente: a formação do professor de filosofia no ensino médio", coordenado pela Prof.Dra.Ivetti Magnani e desenvolvido no UNIFAI - Centro Universitário Assunção (2008/2009). Também fez parte do projeto "Organização escolar e práticas pedagógicas" coordenado pela Profa.Dra. Alda Junqueira Marim (2013/2014) e desenvolvido no PEPG em Educação: História, Política, Sociedade da PUC-SP, e do projeto "Investigación y difusión educativa: universidad y escuela", coordenado pelo Prof.Dr.Mario Martín Bris (2015/2016) desenvolvido na Faculdade de Educação da Universidade de Alcalá.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •