Publicações no BrCris
 

Profº Dr. José Geraldo Silveira Bueno

Jose Geraldo Silveira Bueno completed his doctorate in Education (History and Philosophy of Education) from the Pontifical Catholic University of São Paulo, in 1991. He is currently a full professor at the Faculty of Education, of the Pontifical Catholic University of São Paulo, with full dedication to the Education Program. Postgraduate Studies in Education: History, Politics, Society. He has published thirty-four articles in specialized journals, forty-two papers in the annals of events, has fifty book chapters and fifteen published or organized books. He developed eight processes or techniques, in addition to another eighty-one items of technical production. He participated in eighty-three events in Brazil and four abroad. He supervised three post-doctoral internships, supervised sixty-two master's dissertations and twenty-three doctoral theses Between 1993 and 2019 he coordinated thirteen research projects, and currently coordinates two research projects. It operates in the area of ​​education, with an emphasis on school inclusion / exclusion processes, in particular, special education. In his professional activities, he interacted with more than a hundred collaborators in co-authorship of scientific works. In its lattes curriculum, the most frequent terms in the context of scientific, technological and artistic-cultural production are: special education, educational policy, school education, school inclusion, educational research, elementary education, teacher training, hearing loss and deafness.
Jose Geraldo Silveira Bueno concluiu o doutorado em Educação (História e Filosofia da Educação) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, em 1991. Atualmente é professor titular da Faculdade de Educação, da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, com dedicação integral ao Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: História, Política, Sociedade. Publicou trinta e quatro artigos em periódicos especializados, quarenta e dois trabalhos em anais de eventos, possui cinquenta capítulos de livros e quinze livros publicados ou organizados. Desenvolveu oito processos ou técnicas, além de outros oitenta e um itens de produção técnica. Participou de oitenta e três eventos no Brasil e quatro no exterior. Supervisionou três estágios de pós-doutorado, orientou sessenta e duas dissertações de mestrado e vinte e três teses de doutorado Entre 1993 e 2019 coordenou treze projetos de pesquisa, e atualmente coordena dois projetos de pesquisa. Atua na área de educação, com ênfase nos processos de inclusão/exclusão escolar, em particular, na educação especial. Em suas atividades profissionais interagiu com mais de uma centena de colaboradores em coautorias de trabalhos científicos. Em seu currículo lattes os termos mais frequentes na contextualização da produção científica, tecnológica e artístico-cultural são: educação especial, política educacional, educação escolar, inclusão escolar, pesquisa educacional, ensino fundamental,, formação docente, deficiência auditiva e surdez.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •