Holds a degree in Business Administration from the Federal University of Paraná (1995), a Master's degree in Business Administration from the Federal University of Paraná (1998) and a PhD in Business Administration from the University of São Paulo (2005). Currently Professor of the Graduate Program in Administration of PUCPR. Was also Director of Planning and Vice-Rector of Administration and Development at the same university. Key areas of interest are related to consumer behavior, marketing strategy and brand management. Research topics are associated with the Customer Based Brand Equity - CBBE, Brand Consumer Relationship, Self-Brand Connection, Brand Identity and Marketing Strategies in Higher Education Institutions.
Possui graduação em Administração pela Universidade Federal do Paraná (1995), mestrado em Administração pela Universidade Federal do Paraná (1998) e doutorado em Administração pela Universidade de São Paulo (2005). Atualmente é Professor do Programa de Pós-Graduação em Administração - PPAD da PUCPR onde também foi Diretor de Planejamento e Pró-Reitor Administrativo e de Desenvolvimento. Coordenador do Grupo de Pesquisa de Comportamento do Consumidor e Estratégias de Marketing do PPAD. Principais áreas de interesse estão vinculadas aos temas Customer Based Brand Equity - CBBE, Qualidade do Relacionamento Consumidor Marca, Conexões de Marca com o Self do Consumidor, Identidade de Marca e Estratégias de Marketing em Instituições de Ensino Superior.