Fernanda Aparecida Yamamoto
Associate researcher at Universidade de São Paulo, USP. PhD in Education, Art and History of Culture and Masters Degree in Education, Art and History of Culture from Universidade Presbiteriana Mackenzie, MACKENZIE. Postdoctoral in Education at Universidade de São Paulo, USP. Bachelors Degree in Letters (vernacular and classic letters / literature), Portuguese and Spanish languages and Teaching Credential in Letters - Portuguese language from Universidade de São Paulo, USP. Specialization in Technologies, Teacher Training and Society and Specialization in Institutional Design for Virtual Distance Education from Universidade Federal de Itajubá, UNIFEI. Im an Education Project Coordinator and Researcher working with curriculum design and teacher training for professional education, and development of secondary school level technical skills projects, with a focus on integrated curriculum.
Doutora em Educação, Arte e História da Cultura pela Universidade Presbiteriana Mackenzie. Mestre em Educação, Arte e História da Cultura pela Universidade Presbiteriana Mackenzie. Fez pós-doutorado na Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (USP) e foi Visiting Scholar na Universidade de Stanford. Bacharel em Letras - habilitação em Português e Espanhol pela Universidade de São Paulo (USP) e licenciada em Letras - Português pela Universidade de São Paulo (USP). É pesquisadora colaboradora da Cátedra Alfredo Bosi de Educação Básica no Instituto de Estudos Avançados da Universidade de São Paulo (USP). É coordenadora de projetos educacionais no SENAC SP, atuando no desenvolvimento de cursos de ensino médio técnico e de habilitação profissional técnica de nível médio, na realização de pesquisas de cenário educacional, desenvolvimento e concepção de projetos educacionais relacionadas ao ensino médio técnico. Tem experiência na área de Educação com ênfase em aprendizagem da docência, ensino médio, EJA, educação profissional, desenho educacional e formação de professores.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
