Publicações no BrCris
 

Luana de França Perondi Khatchadourian

Degree in Portuguese/English/Spanish Literature from the University Camilo Castelo Branco- São Paulo. Specialized in English Language and Translation from Universidade Paulista (SP), in Teaching in Higher Education ? Universidade Nove de Julho (SP), in Psychopedagogy ? Cruzeiro do Sul University (SP) and in Spanish Language ? Universidade de Brasília (DF). She has a Master's Degree in Applied Linguistics to Language Studies from the Pontifical Catholic University of São Paulo, having been awarded a scholarship by the São Paulo State Department of Education. She holds a Ph.D. in Applied Linguistics at the State University of Campinas and is a CAPES scholarship holder. She specialized in English Teaching Training at Temple University (Philadelphia ? USA) with a scholarship from the Fulbright program. With 15 years teaching experience in basic education, elementary school and high school in public and private schools and teaching experience in Higher Education and Distance Education (EaD), since 2013. She works mainly in the teaching of: English Language, Reading and Production of texts, Oral Production in English Language, English Language Teaching Practices. She guides Scientific Initiation students. Author of academic article and book chapter in the field of Applied Linguistics, focusing especially on issues related to the use of technologies in the classroom (Mobile-Assisted Language Learning) as well as teacher training. His academic interests involve research in the area of ​​Language and Technology and Active Methodologies. Autonomous proofreader of academic texts and producer of teaching material for the teaching of languages ​​in higher education. Experience in monitoring and reviewing regulatory processes documents for distance education courses.
Licenciada em Letras Português/Inglês/Espanhol pela Universidade Camilo Castelo Branco- São Paulo. Possui especialização em Língua Inglesa e Tradução pela Universidade Paulista (SP), em Docência do Ensino Superior ? Universidade Nove de Julho (SP), em Psicopedagogia ? Universidade Cruzeiro do Sul (SP) e em Língua Espanhola ? Universidade de Brasília (DF). É mestre em Linguística Aplicada aos Estudos da Linguagem pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo tendo sido bolsista da Secretaria Estadual da Educação de São Paulo. É doutora em Linguística Aplicada na Universidade Estadual de Campinas sendo bolsista CAPES. Realizou especialização em English Teaching Training na Temple University (Filadélfia ? EUA) sendo bolsista do programa Fullbright. Com experiência docente de 15 anos na educação básica ensino fundamental II e médio em escolas públicas e particulares e experiência docente no Ensino Superior e em Educação a Distância (EaD), desde 2013. Atua principalmente no ensino de: Língua Inglesa, Leitura e Produção de textos, Produção Oral em Língua Inglesa, Práticas de Ensino de Língua Inglesa. Orienta alunos de Iniciação Científica. Autora de artigo acadêmico e capítulo de livro na área da Linguística Aplicada, com foco especialmente nas questões relacionadas ao uso de tecnologias em sala de aula (Mobile-Assisted Language Learning) bem como à formação de professores. Seus interesses acadêmicos envolvem pesquisas na área da Linguagem e Tecnologia e Metodologias ativas. Revisora autônoma de textos acadêmicos e produtora de material didático para o ensino de línguas no ensino superior. Experiência no acompanhamento e revisão de documentos processos regulatórios de cursos EaD.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •