Degree in Science and Mathematics (1995), specialist in Computer and Information Systems from the University of Sorocaba (1998), Master of Education from Uniso (2003) and PhD in Education from Unimep (2008). He worked as an effective teacher in elementary school by the State of São Paulo (1991 - 1999), effective in the field of mathematics PEB II - high school (2000 - 2003), professor at the University of Sorocaba (2002 - 2009), approved as Supervisor of Education the State of São Paulo (2008). He is currently associate professor II at the Federal University of Tocantins, teaches and directs the master's degree in education and pedagogy course. Coordinates the research group Teacher training: fundamentals and teaching methodologies. Research mainly the following topics: hospital education, critical mathematics education, teaching methodologies in the context of visual specificity and teacher training.
Licenciada em Ciências e Matemática, Especialista em Informática e Sistemas de Informação pela Universidade de Sorocaba, Mestre em Educação pela Uniso e Doutora em Educação pela Unimep com estágio Pós-Doutoral em Educação pela UEPA. Trabalhou como Professora efetiva no Ensino Fundamental e Médio pelo Estado de São Paulo (1991 - 2003), docente da Universidade de Sorocaba (2002 - 2009), aprovada como Supervisora de Ensino do Estado de São Paulo (2008). Atualmente é professora associada na Universidade Federal do Tocantins, leciona e orienta no curso de pedagogia, no mestrado em educação na linha de pesquisa: currículo, formação de professores e saberes docentes e no doutorado em Educação na Amazônia (Rede Educanorte). Participa da Red Iberoamericana de Docentes IBERTIC (OEI), Editora Associada da Revista Brasileira de Educação Especial (RBEE - Scielo) e associada a ANPED (Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Educação) - GT Educação Especial. Coordena o grupo de pesquisa Formação de Professores: Fundamentos e Metodologias de Ensino (FORPROF). Pesquisa sobre a Educação Matemática, principalmente, em hospitais e escolas.