Doctor from Universidade Presbiteriana Mackenzie, in the sandwich modality at University of Oxford as a Recognized Student, where researched about reading mediation that resulted in the thesis "The narrator as a reading mediator in Alice's Adventures in Wonderland and in Brazilian Children Literature", which integrates literary and translation studies. Master´s degree at Universidade Presbiteriana Mackenzie (2010) with the dissertation "Da Página do Livro à Tela do Computador: Um Percurso Histórico para a Poesia Infantil", in which the author investigated new technological and multimedia resources in the literary production. She has a specialization in Academic English at UCLA - University of California Los Angeles (2015) and in Portuguese Language teaching at a Lato Sensu at UNICAMP. She has been working in the Educational area for 16 years, from Elementary and High School to post-graduation courses at Uninove (Universidade 9 de julho) where she taught African Literature, Literary Theory and Difficulties in Literacy Learning Process. She has taught continue education courses as a Coordinator in the Pedagogical Center of São Paulo Education Bureau. She is author of school books at Sistema Mackenzie de Ensino and other essays about Education. Currently, she is a teacher in a bilingual program of a private school and she is a member of a research group about the Pedagogical Discourse of Paulo Freire.
Doutora pela Universidade Presbiteriana Mackenzie, na modalidade doutorado-sanduíche na Universidade de Oxford sob o status de Recognized Student, onde realizou pesquisa sobre mediação de leitura em Alice's Adventures in Wonderland que resultou em sua tese "O Narrador como Mediador de Leitura em Alice's Adventures in Wonderland and in Brazilian Children Literature", que integra os estudos literários e os estudos da tradução. É mestre pela Universidade Presbiteriana Mackenzie, com a dissertação "Da Página do Livro à Tela do Computador: Um Percurso Histórico para a Poesia Infantil", na qual investigou novos recursos tecnológicos e multimidiáticos para a produção literária. Tem especialização em Inglês Acadêmico pela UCLA - University of California in Los Angeles (2015) e, também, no ensino de Língua Portuguesa através de curso de pós-graduação Lato Sensu pela UNICAMP. Atua como professora há 16 anos, tendo passado pelas etapas de professora da Educação Básica (Fundamental e Médio) à pós-graduação, onde foi professora convidada da Uninove (Universidade 9 de Julho) nas disciplinas de Literatura Africana, Teoria da Literatura e Dificuldades de Aprendizagem na Leitura e Escrita. Ministrou diversos cursos e formações para professores como Professora Coordenadora de Núcleo Pedagógico e Especialista Técnica em Educação de Jovens e Adultos na Coordenadoria de Gestão da Educação Básica da Secretaria de Estado da Educação de São Paulo. Foi autora do material didático do Ensino Médio no Sistema Mackenzie de Ensino e de diversos artigos voltados para as questões de Educação e Ensino. Atualmente, é professora de inglês do programa bilíngue do Colégio Parthenon. Desde 2008 integra o grupo de pesquisas ?O Discurso Pedagógico de Paulo Freire?.