Licenciada em Pedagogia (Unichristus), Psicologia (UFRN), Especialista em Arte Educação, Educação Infantil, Psicopedagogia, Tecnologia da Educação. Mestre em Educação pela Universidade Estadual do Ceará (UECE). Doutoranda na Universidade Federal do Ceará(UFC). . Aperfeiçoamento em Arte Terapia, Recursos Humanos. Experiência na docência da educação básica ao ensino superior . Pesquisa sobre Formação de professores e saúde da Infância, participa como membro do Grupo Joao dos Santos (UFC), Tecnologia da Educação (GEON- UFC). Coordenadora pedagógica do grupo Rede ARTE NA ESCOLA (Pólo UECE). Professora da Educação à Distância no programa da Universidade Aberta do Brasil (UAB). Desenvolve orientação metodológica na UECE e em outros espaços acadêmicos, atua na consultoria e assessoria em EaD, com experiência em organização do desenho curricular e mediação pedagógica em Ambientes Virtuais de Ensino (AVEs). Ministra Oficinas lúdicas para professores em espaços educativos. Atualmente trabalha como formadora do PIC- Programa da Avante- Educação e Mobilização Social - Parceria PETROBRÁS no município de Mossoró- RN (2022 - 2024).
Master in Education from the State University of Ceará (UECE). Doctoral student at the Federal University of Ceará (UFC). Degree in Pedagogy (Unichristus), Psychology (in conclusion UFRN), Specialist in Art Education, Psychopedagogy, Educational Technology. Improvement in Art Therapy, Early Childhood Education, Human Resources. Experience in teaching basic education and higher education. Research on Teacher Training and Childhood, Art Education in the Iarteh Group (UECE), Education Technology (GEON-UFC). Participates as pedagogical coordinator of the Rede Arte na Escola group (UECE Pole). She works as a professor of Distance Education - Unichristus and a teacher in the program of the Open University of Brazil (UAB- CNPQ). Develops methodological guidance at UECE and other academic spaces, in addition to acting in consultancy, advisory and coordination of Education of online courses, teaches face-to-face and distance classes, has experience in pedagogical organization and mediation in Virtual Teaching Environments, develops pedagogical projects in Basic Education and Higher Education, in addition to counseling and playful workshops and art therapy for teachers and students in educational spaces. It develops digital content within the themes of childhood - child development, health and playfulness, in addition to themes focused on childhood didactics.