Pedro Fernandes Saad
Leader signatory of SDG 17 ImPacto from the Brazilian Global Compact Network. Coordinated over 100 Brazilian and international projects in the cultural sector. Was editor-in-chief of important works such as the book "70 years of UNESCO," which was distributed to 193 world leaders at the UN, and the books "World Heritage in Africa" and "World Heritage in Brazil."
He is a lawyer with postgraduate studies at CEAG-FGV / São Paulo (Specialization Course in Undergraduate Administration - Getúlio Vargas Foundation). Holds a master's and doctorate in business administration from PUC-SP (Pontifical Catholic University of São Paulo). He was a professor of the postgraduate course in Cultural Management at PUC-SP and a guest professor at FGV and ESPM (Superior School of Advertising and Marketing). Director of Sustainable Development Goals and Impact Investing at the Brazil-California Chamber of Commerce (BCCC), the Portugal-Brazil Chamber of Commerce and Industry (CCILB), associate member of Alliance Française, and member of the Advisory Council of the R20 Brasil Institution, founded by former California governor Arnold Schwarzenegger. He is the founding director of the Brazilian Publisher, Brazilian Producer, and Global Observatory.
He has developed several projects in the cultural, educational, and UN Sustainable Development Goals (SDGs) sectors, including his doctoral thesis entitled "Companies and SDGs: Prioritizing sustainable actions with the highest economic, social, and environmental return for humanity."
He has coordinated and co-produced important projects with the UN, UNDP, UNESCO, UNICEF, IOM/ACNUR, UN Women, Itamaraty, Apex, MASP, Pinacoteca, MAM, USP, FGV, PUC-SP, and major companies such as Bloomberg, Deloitte, PwC, Coca-Cola, AT&T, General Motors, Zurich Insurance, Allianz, BASF, Bayer, Volkswagen, Peugeot, Renault, Citröen, BNP Paribas, Saint-Gobain, Fiat, Anglo American, EDF, Petrobras, Ambev, Votorantim, B2W, Itaú, Bradesco, national and international institutions, including the European Union (Publications Office), Leonardo DiCaprio Foundation, UN Global Compact, Alliance Française, Goethe Institute, Almap BBDO, Amazon, Acts, BCG, DataLab, Edelman, IOC Brazil, Ethos Institute, Microsoft, UOL, Folha de S. Paulo, Falconi, ECLAC, Sebrae MG, Natura, among others.
Líder signatário de ImPacto da ODS 17 da Rede Brasil do Pacto Global. Coordenou mais de 100 projetos brasileiros e internacionais no setor cultural. Foi editor-chefe de importantes obras, como o livro "70 anos da UNESCO", que foi distribuído para 193 líderes mundiais da ONU, e os livros "Patrimônio Mundial do Continente Africano" e "Patrimônio Mundial no Brasil".
É advogado com estudos de pós-graduação no CEAG-FGV / São Paulo (Curso de Especialização em Administração de Graduação - Fundação Getúlio Vargas). Possui mestrado e doutorado em administração de empresas pela PUC-SP (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo). Foi professor do curso de pós-graduação em Gestão Cultural na PUC-SP e professor convidado na FGV e na ESPM (Escola Superior de Propaganda e Marketing). Diretor de Objetivos de Desenvolvimento Sustentável e Investimentos de Impacto da Câmara de Comércio Brasil-Califórnia (BCCC), da Câmara de Comércio e Indústria Portugal-Brasil (CCILB), membro associado da Alliance Française e membro do Conselho Consultivo da Instituição R20 Brasil, organização fundada pelo ex-governador da Califórnia, Arnold Schwarzenegger. É diretor fundador da Editora Brasileira, Produtora Brasileira e Observatório Mundial.
Desenvolveu vários projetos nos setores cultural, educacional e de Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) da ONU, incluindo sua tese de doutorado, intitulada "Empresas e ODS: priorizando ações sustentáveis de maior retorno econômico, social e ambiental para a humanidade".
Coordenou e coproduziu importantes projetos com a ONU, PNUD, UNESCO, UNICEF, OIM / ACNUR, ONU Mulheres, Itamaraty, Apex, MASP, Pinacoteca, MAM, USP, FGV, PUC-SP e grandes empresas como Bloomberg, Deloitte, PwC, Coca-Cola, At&t, General Motors, Zurich Insurance, Allianz, Basf, Bayer, Volkswagen, Peugeot, Renault, Citröen, BNP Paribas, Saint-Gobain, Fiat, Anglo American, EDF, Petrobras, Ambev, Votorantim, B2W, Itaú, Bradesco, instituições nacionais e internacionais, entre elas a União Europeia (Publications Office), Leonardo DiCaprio Foundation, Pacto Global da ONU, Alliance Française, Goethe Institute, Almap BBDO, Amazon, Acts, BCG, DataLab, Edelman, IOC Brasil, Instituto Ethos, Microsoft, UOL, Folha de S. Paulo, Falconi, ECLAC, Sebrae MG, Natura, entre outros.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
