Publicações no BrCris
 

Rafaela Silva Rabelo

Adjunct Professor at the School of Education, Universidade Federal de Uberlândia (Minas Gerais, Brazil). She holds a Ph.D. in History of Education from the University of São Paulo with a period as visiting student at Teachers College, Columbia University. Member of the Interdisciplinary Center for Studies and Research on the History of Education (NIEPHE). Associate researcher in the Thematic Project ?Knowledge and Practices in frontiers: toward a transnational history of education (1810 -...) (FAPESP Process # 2018/26699-4).? Member of the Paedagogica Historica Editorial Assistant Board. Part of the ?Education & Pandemics Archive? website project team. She co-edited the books Movimento Internacional da Educação Nova (Brazil: Fino Traço, 2020) and Escola Nova em Circuito Internacional: cem anos da New Education Fellowship (Brazil: Fino Traço, 2021). Her research interests include transnational history of education, historical networks, Progressive Education, intellectual exchanges between Brazil and the USA, Pan-Americanism, and the Good Neighbor policy.
Professora Adjunta da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Uberlândia, na área de História da Educação. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em História da Educação nas Américas (GEPHISTEA). Possui licenciatura em matemática pela Universidade Federal de Goiás (2005). Mestrado em Educação em Ciências e Matemática pela Universidade Federal de Goiás (2010). Doutorado em Educação (2016) e pós-doutorado em História da Educação pela Universidade de São Paulo. Desenvolveu estágio de pesquisa vinculado ao doutorado no Teachers College/Columbia University (2014). É membro do quadro de editores assistentes da revista Paedagogica Historica. Coorganizou os livros "Movimento Internacional da Educação Nova" (Fino Traço, 2020) e "Escola Nova em Circuito Internacional: cem anos da New Education Fellowship" (Fino Traço, 2021). É pesquisadora associada do projeto temático ?Knowledge and Practices in frontiers: toward a transnational history of education (1810 -...) (FAPESP Process # 2018/26699-4) e do projeto "ISCHE Web Archive Education and Pandemics: Past and Present". Tem experiência na área de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: história transnacional da educação; história da educação matemática; movimento internacional da Educação Nova; redes históricas; Educação Progressiva; intercâmbio intelectual entre Brasil e Estados Unidos; Pan-americanismo e Política da Boa Vizinhança. Integra o Núcleo Interdisciplinar de Estudos e Pesquisas em História da Educação (NIEPHE/USP) e o Núcleo de Estudos e Pesquisa em História e Historiografia da Educação Brasileira (FACED/UFU).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •