Adélio Gonçalves Brito - Lelo Brito
Advertiser (Creation Area), Doctoral Student in Letters at Universidade Presbiteriana Mackenzie, Master in Communication and Semiotics at PUC-SP, MBA at Universidade Anhembi Morumbi and graduated in Publicity and Advertising at the same institution. Experience in the areas of Communication and Marketing, with an emphasis on Advertising and Advertising, having worked as a Copywriter in Advertising Agencies and, later, as responsible for the Marketing of companies such as Ri Happy Toys, Rede TV! and Portugal Telecom (Dedic). Creative Planning Consultant at Side 3 Propaganda Agency, in which he also participated in the startup. Currently, he serves micro and small customers in their communication needs through PLBCom (MEI).
In the academic area, he is an Assistant Professor (30 hours) under graduation at Universidade Presbiteriana Mackenzie (Advertising and Advertising and Journalism courses), researcher at the same institution and visiting professor at Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado - FECAP. He was a professor at the Pontifical Catholic University of São Paulo-PUCSP (undergraduate in Advertising and Propaganda); guest professor at the postgraduate course in Digital Design at Universidade Anhembi Morumbi, professor at the postgraduate courses in Marketing Management of Services and in Planning and Event Organization at Fundação Armando Álvares Penteado - FAAP, where he also taught undergraduate courses in Public Relations.
In the area of academic extension, he acted as Coordinator of the Experimental Agency PUC Comunicação - Creation and Online Media.
He also has experience in the area of academic management, having occupied the position of Nucleator of the Disciplines of Creation and Planning of the graduation in Advertising and Advertising at Universidade Nove de Julho (where he was also a professor), in addition to having acted as Coordinator of the Advertising and Advertising Course. Propaganda, Executive Member of the Evaluation Committee (CPA) and Supervisor of Complementary Activities in the Social Communication Area at Centro Universitário Sant'Anna - UniSant'Anna.
Publicitário (Área de Criação), Doutorando em Letras na Universidade Presbiteriana Mackenzie, Mestre em Comunicação e Semiótica pela PUC-SP, MBA pela Universidade Anhembi Morumbi e graduado em Publicidade e Propaganda pela mesma instituição. Experiência nas áreas de Comunicação e Marketing, com ênfase em Publicidade e Propaganda, tendo atuado como Redator em Agências de Publicidade e, posteriormente, como responsável pelo Marketing de empresas como Ri Happy Brinquedos, Rede TV! e Portugal Telecom (Dedic). Consultor de Planejamento Criativo na Agência Side 3 Propaganda, da qual também participou do startup. Atualmente, atende a micro e pequenos clientes nas suas necessidades de comunicação por meio da PLBCom (MEI).
Na área acadêmica, é Professor Assistente (30 horas) de graduação na Universidade Presbiteriana Mackenzie (Cursos de Publicidade e Propaganda e de Jornalismo), pesquisador pela mesma instituição e professor convidado na Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado - FECAP. Foi professor na Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUCSP (graduação em Publicidade e Propaganda); professor convidado na pós-graduação em Design Digital da Universidade Anhembi Morumbi, professor nas pós-graduações em Gestão de Marketing de Serviços e em Planejamento e Organização de Eventos da Fundação Armando Álvares Penteado - FAAP, onde também lecionou na graduação em Relações Públicas.
Na área de extensão acadêmica, atuou como Coordenador da Agência Experimental PUC Comunicação - área de Criação e Mídias Online.
Também tem experiência na área de gestão acadêmica, tendo ocupado o cargo de Nucleador das Disciplinas de Criação e Planejamento da graduação em Publicidade e Propaganda na Universidade Nove de Julho (onde também foi professor), além de ter atuado como Coordenador do Curso de Publicidade e Propaganda, Membro Executivo da Comissão Própria de Avaliação (CPA) e Supervisor de Atividades Complementares da Área de Comunicação Social no Centro Universitário Sant'Anna - UniSant'Anna.
Áreas De Investigação
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