B.A in Letters, Anglo-Germanic languages, Universidade Federal do Ceará (UFC), Master's degree in Speech Communication, University of Illinois, PhD in Education (Curriculum), State University of Campinas, post-doctorate research at Universidade de São Paulo (USP-SP). From 2004 to 2008 had a research fellowship at UFC (DCR-CNPq/FUNCAP). From 2008 to 2015 taught undergraduate and post-graduate courses. At present, is a professor at the Post-graduate program at the Faculty of Education, UFC, line of research Education, Curriculum and Teaching. Spent the year 2013-2014 in a Estágio Sênior (Capes) at the Development Education Research Center, Institute of Education, University of London, doing the study Global Citizenship as an inter/transdisciplinary theme in Higher Education. Her present research project is Planetary Citizenship and Ecology of Knowledges: interdisciplinarity, transdisciplinarity and internationalization in Brazilian Higher Education Curriculum. Has taught, published, done research and supervised dissertations and theses on the following topics: didactics, school and university curricula, theory of communicative action, interdisciplinarity, transdisciplinarity, and citizenship.
Graduada em Letras Anglo-Germânicas, Universidade Federal do Ceará (UFC), tem Mestrado em Speech Communication, Universidade de Illinois, EUA, Doutorado em Educação (Currículo), UNICAMP, Pós-doutorado na Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo. Foi bolsista Desenvolvimento Científico Regional (DCR/ CNPq/FUNCAP) e Pesquisadora Visitante (FUNCAP) na Faculdade de Educação (FACED), UFC. Atualmente é Professora da pós-graduação da FACED/UFC atuando na linha de pesquisa Educação, Currículo e Ensino. Em 2013-2014 realizou Estágio Sênior/Capes no Development Education Research Center, Instituto de Educação, Universidade de Londres onde desenvolveu o estudo Cidadania Global como tema inter/transdisciplinar no currículo das licenciaturas. Seu atual projeto de pesquisa intitula-se Cidadania Planetária e Ecologia de Saberes: interdisciplinaridade, transdisciplinaridade e internacionalização no currículo da Educação Superior brasileira. Tem ensinado, publicado, pesquisado e orientado dissertações e teses nos seguintes temas: didática, currículo escolar e universitário, teoria da ação comunicativa, interdisciplinaridade, transdisciplinaridade, cidadania planetária.