Publicações no BrCris
 

Maria Elizabeth Bianconcini Trindade Morato Pinto de Almeida

Associate Professor at the Catholic University of Sao Paulo (PUC/SP), Brazil, coordinator and professor in the Postgraduate Program in Education: Curriculum, online research New Technologies in Education, Faculty of Education at PUC / SP. Leader of the research group training teachers with in digital media support, certified since 2003, with research productivity scholarship from CNPq. Conducted post doctorate at the University of Minho (2008), in Portugal, Doctor of Education (Curriculum) PUC / SP (2000), Master of Education (Curriculum) PUC / SP (1996) and graduate in Mathematics from the Paulista State University Julio de Mesquita Filho (1973). He has experience in education, with emphasis on technology and training for educators, acting on the following topics: integration of technology into the curriculum, technology in schools, distance education, technology and training of educators, digital inclusion, school management and technologies.
Professora associada da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), Livre docente em Educação e Tecnologia (PUC-SP, 2019), Doutora em Educação: Currículo (PUC-SP, 2000),mestre em Educação: Supervisão e Currículo (PUC-SP, 1996), bacharel e licenciada em Matemática (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, 1973). Membro do Comitê Assessor da área de Educação do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq, 2014 a julho, 2017), pesquisador produtividade PQ 1C do CNPq, parecerista ad hoc do CNPq, CAPES, FAPESP, líder do grupo de pesquisa Formação de educadores com suporte em meio digital, certificado em 2003. Coordenou o Programa de Pós-Graduação em Educação: Currículo, da PUC-SP (2009-2013), atual vice coordenadora desse Programa (2020-...). É vice editora chefe e membro do comitê editorial da Revista e-Curriculum (Qualis A2). Participa de redes de pesquisa nacionais e internacionais.Tem experiência em Educação e Tecnologias, com pesquisas e publicações sobre currículo e tecnologias, educação a distância, tecnologias e formação de professores, web currículo, cultura digital e educação, narrativa digital, educação híbrida. http://orcid.org/0000-0001-5793-2878

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •