Publicações no BrCris
 

Elieuza Aparecida de Lima

Associate Professor at the Faculty of Philosophy and Sciences (FFC) of the São Paulo State University "Júlio de Mesquita Filho" (Unesp), Marília Campus - SP. She holds a Bachelor's Degree in Pedagogy (1996), Master's in Education (2001), Doctorate in Education (2005) and Habilitation in "Teaching in Early Childhood Education" from the same University (2022). Currently, she carries out teaching, research, extension and management activities with the Department of Didactics of the FFC, developing actions in the Pedagogy course and in the Graduate Program in Education. She is part of the "ad hoc" scientific advisory board of the São Paulo Research Foundation (FAPESP). He has experience in the field of Education, with an emphasis on Early Childhood Education, Training and Performance of Teachers in Early Childhood Education and Didactics, working mainly on the following topics: Teaching in Early Childhood Education, Training Teachers for Early Childhood Education, Curriculum, Planning and Assessment in Early Childhood Education, Teaching Practice, Didactics, Early Childhood Education and Development from the perspective of Historical-Cultural Theory. She is leader of the "Group of Studies and Research on Specificities of Teaching in Early Childhood Education"-GEPEDEI and member of the Research Groups: "Pedagogical Implications of Cultural Historical Theory" and "CRIA", registered with CNPq.
Professora Associada da Faculdade de Filosofia e Ciências (FFC) da Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (Unesp), Campus de Marília - SP. Possui Graduação em Pedagogia (1996), Mestrado em Educação (2001), Doutorado em Educação (2005) e Livre-docência em "Docência na Educação Infantil" pela mesma Universidade (2022). Atualmente, exerce atividades de docência, pesquisa, extensão e gestão junto ao Departamento de Didática da FFC, desenvolvendo ações no curso de Pedagogia e no Programa de Pós-Graduação em Educação. Integra o quadro de assessores científicos "ad hoc" da Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (Fapesp). Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Infantil, Formação e Atuação de Professore(a)s da/na Educação Infantil e Didática, atuando principalmente nos seguintes temas: Docência na Educação Infantil, Formação de Professore(a)s para a Educação Infantil, Currículo, Planejamento e Avaliação na Educação Infantil, Prática de Ensino, Didática, Educação e Desenvolvimento Infantis sob a perspectiva da Teoria Histórico Cultural. É líder do "Grupo de Estudos e Pesquisa sobre Especificidades da Docência na Educação Infantil" - GEPEDEI e membro dos Grupos de Pesquisa: "Implicações Pedagógicas da Teoria Histórico Cultural" e "CRIA", cadastrados junto ao CNPq.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •