Publicações no BrCris
 

Luciana Pereira de Sousa

Degree in Pedagogy (2010) from the Federal University of Tocantins. Specialist in Gender and Diversity at School - UFT (2016). Master in Education UFT (2016). PhD student in Education at the Federal University of Minas Gerais. Member of the Research Group on Theory of Historical-Cultural Activity in Education Research (CHATER) - FAE / UFMG. Member of the Research Group: Teacher Education: fundamentals and teaching methodologies, investigating the teaching and learning process of mathematics that involves methodological specificities for educational development - UFT. It is associated with ANPED (National Association for Research and Graduate Studies in Education). Basic Education Teacher- SEDUC-TO. She worked as a substitute professor at the Federal University of Tocantins - Campus de Porto Nacional - Letras Course. He has experience in the area of Education, with an emphasis on teacher training and teaching learning in the Historical-Cultural perspective. It mainly researches the following themes: school practices, classroom, learning, teaching activity, diversity, interdisciplinarity and teaching in Basic and Higher Education.
Licenciada em Pedagogia (2010) pela Universidade Federal do Tocantins. Especialista em Gênero e Diversidade na Escola - UFT (2016). Mestra em Educação UFT (2016). Doutora em Educação: Conhecimento e Inclusão Social pela Universidade Federal de Minas Gerais(2020). Membro do Grupo de Pesquisa em Teoria da Atividade Histórico-cultural na pesquisa em Educação (CHATER) - FAE/UFMG. Membro do Grupo de Pesquisa: Formação de Professores: fundamentos e metodologias de ensino, investigando o processo de ensino e aprendizagem da matemática que envolve especificidades metodológicas para o desenvolvimento educacional - UFT. É associada a ANPED (Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Educação). Atualmente é professora adjunta na Universidade Federal do Tocantins- Campus de Arraias . Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Politicas Educacionais; Formação de professores e aprendizagens docente na perspectiva Histórico-Cultural. Pesquisa principalmente os seguintes temas: Atividade docente; práticas escolares, sala de aula, aprendizagem , diversidade, interdisciplinaridade e docência na Educação Básica e Superior.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •