Doutor em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEDU) e Doutorando em Ciências Criminais no Programa de Pós-Graduação em Ciências Criminais (PPGCCRIM) da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Bolsista Produtividade Nível 2 do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq), é Bacharel em Direito (Escola de Direito - PUCRS), Licenciado em Ciências Biológicas (Faculdade de Biociências - PUCRS) e Mestre em Biologia Celular e Molecular pelo Programa de Pós-Graduação em Biologia Celular e Molecular (PPGBCM) da PUCRS. Diplomado em Ciências Sociais pela Facultad Latino-Americana de Ciencias Sociales (FLACSO) de Buenos Aires, Argentina, foi Visiting Professor da University of Oxford, Inglaterra (Bolsista do Programa CAPES/PrInt, 2019-2020). Professor Visitante da Universidade de Coimbra, Portugal (Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação, 2019) e Academic Visitor da University Edinburgh, Escócia (School of Social and Political Sciences, 2022). Coordenou projetos de divulgação científica junto à Newcastle University, Inglaterra, financiados pelo Newton Fund e British Council Brazilian Office (Institutional Skills Grantee, 2016). Professor dos Programas de Pós-Graduação em Educação (PPGEDU, Escola de Humanidades) e Educação em Ciências e Matemática (PPGEDUCEM, Escola Politécnica) da PUCRS. É membro da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED), da Associação Brasileira de Currículo (ABdC) e da Red Iberoamericana de Filosofía Política (RIFP). Foi Coordenador Educacional do Museu de Ciências e Tecnologia da PUCRS (MCT-PUCRS, 2014-2017) e Diretor de Assuntos Comunitários da Pró-Reitoria de Extensão e Assuntos Comunitários da PUCRS (PROEX/PUCRS, 2018). Pesquisador-líder do Grupo de Pesquisa Currículo, Cultura e Contemporaneidade (GPECCC PUCRS/CNPq). Conduz investigações no campo dos estudos Foucaultianos e Deleuzianos abordando temáticas como: governamentalidade, educação e controle social; currículo e biopolítica; neoliberalismo e educação; processos de subjetivação na escola; filosofia da diferença; educação em museus e estética; epistemologia da biologia.
Ph.D. in Education from the Graduate Program in Education (PPGEDU) and Ph.D. student in Criminal Sciences in the Graduate Program in Criminal Sciences (PPGCCRIM) at the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul (PUCRS). Productivity Fellow of the National Council for Scientific and Technological Development (CNPq), holds a Bachelor's degree in Law (School of Law - PUCRS), a Bachelor's degree in Biological Sciences (Faculty of Biosciences - PUCRS), and a Master's degree in Cellular and Molecular Biology from the Graduate Program in Cellular and Molecular Biology (PPGBCM) at PUCRS. Graduated in Social Sciences from the Latin American Faculty of Social Sciences (FLACSO) in Buenos Aires, Argentina, was a Visiting Professor at the University of Oxford, England (Fellow of the CAPES/PrInt Program, 2019-2020). Visiting Professor at the University of Coimbra, Portugal (Faculty of Psychology and Educational Sciences, 2019), and Academic Visitor at the University of Edinburgh, Scotland (School of Social and Political Sciences, 2022). Coordinated scientific outreach projects with Newcastle University, England, funded by the Newton Fund and the British Council Brazilian Office (Institutional Skills Grantee, 2016). Professor in the Graduate Programs in Education (PPGEDU, School of Humanities) and Science and Mathematics Education (PPGEDUCEM, Polytechnic School) at PUCRS. Member of the National Association for Graduate Studies and Research in Education (ANPED), the Brazilian Curriculum Association (ABdC), and the Ibero-American Network of Political Philosophy (RIFP). Former Educational Coordinator of the Science and Technology Museum at PUCRS (MCT-PUCRS, 2014-2017) and Director of Community Affairs at the Vice-Chancellor Office for Extension and Community Affairs at PUCRS (PROEX/PUCRS, 2018). Lead Researcher of the Curriculum, Culture, and Contemporaneity Research Group (GPECCC PUCRS/CNPq). Conducts investigations in the field of Foucauldian and Deleuzian studies addressing themes such as governmentality, education, and social control; curriculum and biopolitics; neoliberalism and education; processes of subjectivation in schools; philosophy of difference; museum education and aesthetics; epistemology of biology.