Otávio Ferreira Borges Teixeira
Otávio Teixeira is a Professor of Marketing at the Higher Education Institute of Brasilia and Market Intelligence Analyst at the Brazilian Micro and Small Business Support Service (SEBRAE Nacional). He holds a Ph.D. in Behavioral Marketing from the University of Brasilia and an MSc in the same stream from the Brazilian School of Public and Business Administration. His primary research interests are in peer-to-peer consumption interaction, access-based consumption, sharing economy, psychological ownership, and experimental methods. Teixeira also has market experience in industries like financial (XP Investments), beverage (AB Inbev), and education (FGV EPGE).
Otávio Teixeira é professor de Marketing do Instituto de Ensino Superior de Brasília e Analista de Inteligência de Mercado no Serviço Brasileiro de Apoio às Micro e Pequenas Empresas (SEBRAE Nacional). Possui doutorado em Marketing Comportamental pela Universidade de Brasília e mestrado na mesma linha pela Escola Brasileira de Administração Pública e de Empresas. Seus principais interesses de pesquisa são em interação de consumo peer-to-peer, consumo baseado no acesso, economia compartilhada, propriedade psicológica e métodos experimentais para análise de consumo. Teixeira também possui experiência de mercado nos setores financeiro (XP Investimentos), bebidas (AB Inbev) e educação (FGV EPGE).
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos